ارومیه؛

جلسه بررسی وضعیت عملکرد وصول درآمدی نیروی انتظامی

جلسه کارشناسی بررسی وضعیت عملکرد وصول درآمدهای نیروی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در این نشست نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد تجهیز درآمد استان، به تشریح وضعیت وصول ردیف‌های درآمدی نیروی انتظامی به تفکیک کدهای طبقه‌بندی‌شده پرداخت.

داود غفارپور با اشاره به تصمیمات متخذه در جلسات ستاد تجهیز درآمد استان مبنی بر بررسی دلایل عدم تحقق ارقام مصوب دستگاه‌های وصول‌کننده منابع درآمدی و تلاش مضاعف در جهت رفع موانع وصول درآمد، بر برگزاری جلسات مستمر دستیابی به راهکارهای ارتقاء درآمدهای استان با ارائه موارد متقن، تأکید نمود.

دبیر ستاد درآمد استان با ارائه گزارش مبسوطی از ارقام مصوب سالانه و پیش‌بینی 4 ماهه، میزان تحقق و کسری وصول درآمد های نیروی انتظامی در 4 ماهه نخست سال جاری و مقایسه با پارسال اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های مستمر مسولان ذی ربط و ارائه راهکار های مناسب، درآمد های این حوزه به طور کامل محقق گردد.

معاون طرح و برنامه‌وبودجه نیروی انتظامی استان اظهار داشت: تعطیلی حج عمره طی دو سال متوالی، ناامنی کشورهای همسایه ازجمله عراق و ترکیه و به‌تبع آن کاهش سفرهای خارجی اتباع ایرانی، از دلایل عدم تحقق 100 درصدی درآمد حاصل از صدور و تمدید گذرنامه استان است.

سرهنگ شریف‌زاده افزود: کاهش استخدام‌ در دستگاه‌های دولتی، رکود حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی که منجر به کاهش و حتی عدم جذب نیروی کار توسط بخش خصوصی شده، ثبات شغلی کارکنان و عدم جابجایی آنان، افزایش اعتبار پروانه

کسب از 1 سال به 5 سال و کاهش درخواست گواهی عدم سوء پیشینه با توجه به شرایط رکود حاکم بر جامعه و کاهش عواید حاصل از انگشت نگاری از دیگر دلایل کاهش درآمد های نیروی انتظامی استان می باشد.

ی در ادامه گفت: تغییرات صورت گرفته در آئین‌نامه‌های مربوط به معافیت دائمی مشمولان و حذف تعدادی از بیماری‌های معاف کننده، تخصصی‌تر شدن معاینات پزشکی برای معافیت و همچنین سخت‌گیری در رابطه با رسیدگی به درخواست‌های کفالت مشمولان، ازجمله عوامل مؤثر بر عدم تحقق 100 درصدی درآمد های حاصل از صدور کارت معافیت دائمی است. .

شریف زاده در رابطه با عدم تحقق کامل درآمدهای حاصل از صدور، تمدید و تعویض گواهینامه، گفت: بالا بودن هزینه‌های ثبت‌نام جهت دریافت گواهینامه در آموزشگاه‌‌های خصوصی، افزایش اعتبار گواهینامه‌های صادره از 5سال به 10 سال، ایجاد آموزشگاه‌های نوع ب 1 و ب 2 در شهرستان‌های مجاور استان (قبلاً به علت نبود آموزشگاه‌های یادشده متقاضیان به این استان مراجعه می‌نمودند)، کاهش توان اقتصادی مردم و عدم توانایی در پرداخت جرائم که پس از گذشت 2 ماه به دو برابر جریمه صادره افزایش می‌یابند، فرهنگ‌سازی صحیح جهت رانندگی مطلوب، بالا بودن هزینه تعویض، صدور اولیه و صدور المثنی برای گواهینامه رانندگی، کاهش تعداد گواهینامه‌های صادره و صدور یک نوع گواهینامه برای متقاضیان، همگی موجب عدم تحقق کامل درآمدهای پیش‌بینی‌شده برای ردیف درآمدی مورداشاره شده است.

در ادامه جلسه، مدعوین و اعضا در راستای بررسی راهکار‌های بهبود روش‌های کسب درآمد و چگونگی رفع موانع عدم تحقق درآمدهای نیروی انتظامی، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در این جلسه مقرر گردید: با مشارکت کارشناسان مسئول نیروی انتظامی و کارشناسان خزانه، شماره‌حساب ارائه‌شده توسط نیروی انتظامی برای درآمد حاصل از تبدیل کارت عادی به هوشمند (کارت معافیت) بررسی و شناسایی گردد.

همچنین مصوب شد به‌ منظور مقایسه و بررسی درآمدهای حاصل از خدمات انتظامی، ردیف‌های درآمدی با کد 8رقمی ذیل کد های 6 رقمی نیروی انتظامی استان طی سال‌های گذشته، توسط خزانه معین استان تهیه و به نیروی انتظامی استان ارائه گردد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.