فرماندار بم گفت: صدور گواهی حفظ نباتات فقط در جنوب کشور توسط گمرک شهرستان بم صادر می شود بطوری‌که اگر در سایر نقاط کشور قصد صادرات داشتند باید این کار توسط گمرک بم انجام شود .

گمرک بم تنها صادرکننده گواهی حفظ نباتاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اشک، افزود: صادرات خرمای بم در سال گذشته 41هزارتن بود.

وی افزود: با این صادرات تا حدودی توانستیم بازار خرمای بم را در کشورهای خارجی بازآفرینی کنیم. دولت خود تاجر نیست بلکه زمینه تجارت را فراهم می کند. و از طریق گمرک بم، صادرات شهرستان‌های هم‌جوار صورت گیرد.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: طرح آبرسانی به شهرستان بم یکی از طرح های بزرگ دولت در استان کرمان است و قرار است به چهار شهرستان شرقی کشور آب انتقال داده شود.

اشک خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان صرف گازکشی در بم شده است اما جای گله دارد که برخی در شبکه‌های مجازی مطرح کردند که مشعل گازی که در بم روشن شده است توسط کپسول گاز بوده و لوله‌کشی گاز نبوده است.

فرماندار بم تضریح کرد: این در حالی است که لوله‌کشی برای انتقال گاز به این شهرستان با زحمت و با اعتبارات قطره چکانی دولت تأمین و اجرا شد و از دیروز به مناسبت ولادت امام رضا رسماً علمک گاز درب خانه‌ها نصب شده است.
انتهای پیام/ح
انتهای پیام

برچسب ها: گمرک ، بم ، گازکشی ، اعتبار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.