حق‌شناس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از روحانی تنها راه پیش روی اصولگرایان سنتی است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت:صحنه رقابت تغییری نکرده و اتفاقات سال 92 در سال 96 هم قابلیت ظهور دارد.

دولت مسیر خود را تصحیح کند/ اتفاقات 92 در سال 96 قابلیت ظهور دارد
محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار  احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات چند تن از فعالین اصلاح طلب مبنی بر حرکت حسن روحانی به سمت جبهه اصولگرایی گفت: الان زود است که درباره حرکت سیاسی روحانی در دوره بعد، چنین حکم قاطعانه ای صادر شود.

وی با بیان اینکه عملکرد و موانع کاری روحانی باید با هم مورد ارزیابی قرار بگیرد، اظهار داشت: روحانی برای عبور کشور از بندها و گرفتاری هایی که در پای نظام اجرایی بسته شده بود و همین طور مشکلاتی که در نظام بین المللی وجود داشت، تمام تلاش خود را به کار بست.

حق شناس با تاکید بر اینکه دولت در حوزه سیاست داخلی کم کاری هایی داشته است عنوان کرد: انتظار بر این بود که همکاران روحانی در دولت، چارچوب های مربوط به وعده های رئیس جمهور و پایگاه رای وی را بیشتر مورد توجه قرار می دادند.

وی تصریح کرد: روحانی باید در یک سال پیش رو با تصحیح مسیر خود، افرادی را به عنوان همکار برگزیند که به برنامه های وی باورمندتر بوده تا از این طریق، زمینه اجرایی شدن وعده های دولت ایجاد شود.

حق شناس در ادامه با بیان اینکه دولت در دفاع از خود، زبان الکنی دارد اظهار داشت: به نظر می رسد میزان عملکرد و توفیقات دولت بیش از آن چیزی بوده که بیان شده است، یا متاسفانه توان بیان نیست یا هنر  و ارائه آن وجود ندارد. 

وی در پاسخ به این سوال که چه قدر احتمال می دهید با حمایت بخشی از بدنه اصولگرایی از حسن روحانی، رئیس دولت به اصلاح طلبان پشت کند،گفت: سه ماه پیش اولین فردی بودم که پیش بینی کردم، مثلث حجت الاسلام ناطق نوری، علی لاریجانی و باهنر با محوریت اصولگرایان سنتی و همراهی بخش جدی جامعه روحانیت مبارز، از آنجایی که خودشان نامزد شاخصی برای رقابت ندارند، بیایند و از روحانی حمایت کنند.

حق شناس با بیان اینکه حمایت از حسن روحانی تنها راه پیش روی اصولگرایان سنتی است گفت: اگر اصولگرایان سنتی بخواهند از روحانی حمایت کنند، به معنی دست کشیدن اصلاح طلبان از وی نیست. این روند در سال 92 هم وجود داشت، در آن سال هم اصلاح طلبان، هم نیروهای میانه و هم راست سنتی از روحانی حمایت کردند. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان خاطر نشان کرد: صحنه رقابت تغییری نکرده است، اتفاقی که در سال 92 به وقوع پیوست، بار دیگر در سال 96 قابلیت ظهور دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار