پولیتیکو: جمهوری‌خواهان می‌خواهند اسب خود را وسط مسابقه عوض کنند

وبسایت پولیتیکو در مطلبی از رایزنی گسترده مقامات جمهوری‌خواه برای سلب حمایت مالی از ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت پولیتیکو در مطلبی نوشت: مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه در مقابل دیدگان مردم همچنان خود را حامی «دونالد ترامپ» نامزد انتخاباتی خود نشان می‌دهند؛ اما در جمع خصوصی خود مذاکراتی را درباره سلب حمایت مالی از ترامپ در انتخابات سراسری نوامبر و صرف منابع مالی موجود برای حفظ اکثریت به خطرافتاده خود در کنگره آمریکا آغاز کرده‌اند. 

به گفته منابع آگاه، از زمان برگزاری گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه در کلیولند که در آن ترامپ رسماً به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب معرفی شد، مقامات ارشد جمهوری‌خواه خیلی آرام و بی‌صدا به روزنامه‌نگاران و حامیان مالی حزب القا کرده‌اند که کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه بیش از آنچه که در سال 2012 برای حمایت از «میت رامنی» نامزد انتخاباتی وقت حزب جمهوری‌خواه انجام داد امسال برای کمک به ترامپ انجام داده است و بنابراین، هیچ کس جز خود او و کمپین انتخاباتی او در جایگاه پایین او در نظرسنجی‌های انتخاباتی مقصر نیست.

«شون اسپایسر» - استراتژیست ارشد کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه – نیز چهارشنبه هفته گذشته در یک جلسه انتخاباتی محرمانه که با حضور 14 گزارشگر سیاسی در پشت درهای بسته برگزار شد، یک بار دیگر به صورت سربسته به این موضوع اشاره کرد.

به گفته افرادی که به این نشست انتخاباتی دعوت شده بودند، اسپایسر در این جلسه بیشتر وقت خود را صرف صحبت درمورد منابع مالی عظیمی کرد که کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه امسال در ایالت‌های انتخاباتی حساس هزینه کرده و همچنین زیرساخت‌هایی که به اعتقاد او در این دوره از انتخابات قوی‌تر از همیشه است تا تلویحاً این پیام را به آنها انتقال دهد که کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه تاکنون از هیچ تلاشی برای کمک به ترامپ دریغ نکرده و در صورت شکست او در انتخابات سراسری هیچ تقصیری متوجه این کمیته نیست.

به گفته یکی دیگر از شرکت‌کنندگان، اسپایسر همچنین در این نشست تاکید کرد که «رینس پریبوس» - رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه - دستکم روزی 5 یا 6 بار با ترامپ تماس می‌گیرد تا او انضباط بیشتری در رفتار و گفتار خود داشته باشد. 

به گفته منابع نزدیک به پریبوس، وی در یک جمع خصوصی هشدار داده است که اگر ترامپ به نصیحت‌های او گوش ندهد و از مشاجرات لفظی بیهوده اجتناب نکند، کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه شاید بیشتر از این نتواند به او کمک کند. از نظر بسیاری از کارشناسان انتخاباتی، این اظهارنظر پریبوس به این معناست که درصورت نصیحت‌ناپذیری ترامپ شاید منابع مالی حزب و زیرساخت‌های انتخاباتی به منظور دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته منابع آگاه، اسپایسر در نشست انتخاباتی هفته گذشته با بیان اینکه "اگر ترامپ تا اواسط اکتبر (اواخر مهرماه) در نظرسنجی‌ها همچنان در جایگاهی پایین‌تر از هیلاری کلینتون قرار داشته باشد، این مسئله باعث نگرانی جدی مقامات حزب خواهد شد" تلویجاً این تاریخ را به عنوان یک ضرب‌الاجل انتخاباتی به ترامپ و آخرین فرصت ممکن برای تمرکز حزب جمهوری‌خواه برروی انتخابات ریاست‌جمهوری امسال در نظر گرفته است.

یک منبع نزدیک به کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه نیز در گفتگو با پولیتیکو ضمن تایید این گمانه‌زنی تاکید کرد که این ضرب‌الاجل بسیار دیر است و شاید کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه تصمیم قطعی خود برای ادامه حمایت از ترامپ یا سرمایه‌گذاری برروی انتخابات کنگره را در اواسط سپتامبر (اواخر شهریورماه) اتخاذ کند. چراکه اگر این تصمیم به اواسط اکتبر موکول شود دیگر عملاً زمان زیادی برای کمک به نامزدهای جمهوری‌خواهی مانند سناتور «مارکو روبیو» و «راب پورتمن» که در برخی ایالت‌ها درگیر رقابت سختی با دموکراتها برای ورود به کنگره هستند وجود نخواهد داشت. 

به گفته این منبع آگاه، کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه به این جمع‌بندی منطقی رسیده است که باید منابع مالی محدود خود را در جایی هزینه کند که بیشترین تاثیر ممکن را در صندوقهای رای داشته باشد. 

پنجشنبه گذشته نیز خبر رسید که بیش از 70 مقام جمهوری‌خواه با امضای نامه‌ای از پریبوس خواسته‌اند هر چه سریعتر صرف هزینه‌های هنگفت برای پیروزی ترامپ را متوقف کرده و در عوض، منابع مالی حزب را به سمت انتخابات کنگره که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود هدایت کند تا حزب جمهوری‌خواه دستکم بتواند اکثریت پارلمانی خود را در مجلس نمایندگان و مجلس سنای بعدی حفظ کند.   


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار