نگرانی جمهوری‌خواهان از شکست همزمان در انتخابات ریاست جمهوری و کنگره به دلیل اقدامات ترامپ

جمهوری‌خواهان معتقدند ترامپ ممکن است بخت آنها برای حفظ اکثریت کنگره را نیز کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز، در حالیکه دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – از ابتدای رقابت‌های انتخاباتی امسال با اظهارات جنجالی و رفتار نامعقولانه خود هر روز بیشتر از روز قبل موجبات نگرانی بزرگان این حزب را از احتمال شکست نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراهم کرده است، اکنون یک نگرانی بزرگ دیگر نیز به نگرانی‌های آنها اضافه شده و آن نتیجه نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهند آنها ممکن است کنترل کنگره را نیز در انتخابات سراسری نوامبر از دست بدهند.

در حال حاضر، طبق نظرسنجی‌های انجام شده، «پات تومی» سناتور پنسیلوانیا، «راب پورتمن» سناتور اوهایو، «مارک کرک» سناتور ایلینوی، «ران جانسون» سناتور ویسکانسین، «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا، «ریچارد بر» سناتور کارولینای شمالی و «جان مک‌کین» سناتور آریزونا جزو نمایندگانی هستند که شرایط خوبی در حوزه انتخابیه خود ندارند و ممکن است کرسی خود را در مجلس سنای بعدی به دموکرات‌ها واگذار کنند.

«میچ مکانل» - سناتور ایالت کنتاکی و رهبر اکثریت سنای آمریکا – هفته گذشته با ابراز نگرانی نسبت به احتمال به خطر افتادن همزمان موقعیت جمهوری‌خواهان در کاخ سفید و کنگره گفت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 برای جمهوری‌خواهان یک اولویت است؛ اما تلاش برای کسب این پیروزی نباید به قیمت شکست آنها در انتخابات کنگره تمام شود.

مسئله دیگری که به اعتقاد جمهوری‌خواهان، علاوه بر اظهارات جنجالی ترامپ، دورنمای پیروزی او بر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات را در انتخابات نوامبر با چالش مواجه کرده، اتکای بیش از حد او به شبکه‌های اجتماعی به جای تبلیغات تلویزیونی است. 

علاوه بر این، ترامپ در ایالت‌های حساس آرای قابل‌قبولی ندارد. هفته گذشته، نظرسنجی مشترک شبکه خبری ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال نشان داد که وی در فلوریدا، کارولینای شمالی، ویرجینیا و کلرادو به ترتیب 5، 9، 13 و 14 درصد از کلینتون عقب‌تر است. 

با این حال، خبر خوب برای ترامپ این است که کلینتون دومین کاندیدای منفور تاریخ ریاست جمهوری آمریکاست؛ اما خبر بد برای او این است که او خودش در این رده‌بندی در جایگاه نخست قرار دارد. 

روز گذشته پولیتیکو گزارش داد اعضای ارشد جمهوری‌خواه با توجه به نگرانی‌هایی که نسبت به پیروزی ترامپ بر کلینتون و احتمال از دست دادن همزمان کرسی‌های پارلمانی خود در انتخابات سراسری نوامبر دارند، قصد دارند در صورت ارتقا نیافتن جایگاه ترامپ در نظرسنجی‌ها، منابع مالی حزب را از اواخر ماه آینده به سمت حمایت از نامزدهای انتخاباتی کنگره هدایت کنند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار