جمهوری خواهان خطاب به ترامپ: یا درست رفتار کن و یا کنار بکش

وال استریت ژورنال از قول یک جمهوری خواه برجسته، خواستار تغییر رویه یا کنار کشیدن ترامپ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وال استریت ژورنال روز دوشنبه در هشدار شدید الحنی از قول یک فرد برجسته محافظه کار اعلام کرد دونالد ترامپ ظرف سه هفته آینده، باید یا ستاد تبلیغاتی متزلزل خود را اصلاح کند و یا از دور رقابت ها کنار بکشد.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت که ترامپ عملا از حزب جمهوری خواه فاصله گرفته و تا کنون نتوانسته است فعالیت تبلیغاتی خوبی انجام دهد.

هیات سردبیری وال استریت ژورنال که معمولا به نفع جمهوری خواهان مطلب می نویسد، به منتقد ترامپ تبدیل شده و صلاحیت محافظه کاری او را زیر سوال برده است. اما هشدار روز دوشنبه روزنامه، شدیدترین حمله علیه ترامپ به شمار می رود. این مطلب، حاکی از نگرانی فزاینده نسبت به نامزدی ترامپ در بین خیل جمهوری خواهانی است که یا به گرمی از ترامپ استقبال نمی کنند یا فاصله خود را با او حفظ می کنند.

این نامزد نیویورکی که تا کنون هیچ سمتی نداشته است، در باتلاق هفته ها تنش آرا و نظرسنجی های رو به سقوط، دست و پا می زند. این روزنامه از حامیان ترامپ خواست که به او فشار بیاورند در قامت یک رئیس جمهور ظاهر شود و نظم و انضباط بیشتری به ستاد خود بدهد.

وال استریت ژورنال نوشت: اگر نتوانند کاری کنند که ترامپ تا روز کارگر، رویه خود را عوض نکند، جمهوری خواهان، چاره ای ندارند مگر از وی دست بکشند و بر نجات مجلس سنا و نمایندگان و آرای کمتر دیگر تمرکز کنند.

روز کارگر، مقارن با 5 سپتامبر امسال، پایان تعطیلات تابستانی در آمریکا و آغاز سنتی دور نهایی فصل طولانی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

وال استریت ژورنال با اشاره به یار انتخاباتی ترامپ هم نوشت: آقای ترامپ باید دست از سرزنش دیگران بردارد و تصمیم بگیرد آیا می خواهد مثل رئیس جمهورها رفتار کند یا نه؛ و اگر لازم است باید نامزدی را به مایک پنس تحویل دهد.

ترامپ بارها در هفته های پس از نامزدی رسمی خود توسط جمهوری خواهان در ماه جولای، برخلاف خواسته سران جمهوری خواه از او برای تمرکز بر مواردی که وی را پیروز انتخابات می کند، استفاده می کند.

ترامپ با والدین یک سرباز آمریکایی که در عراق کشته شده است، وارد جنگ لفظی شد؛ به اشتباه، اوباما و کلینتون را به تاسیس داعش متهم کرد، ادعا کرده مانع ورود مسلمانان به خاک آمریکا می شود و «دمار از روزگار داعش درخواهد آورد».

او در تلاش برای بازگرداندن آب رفته به جوی، روز دوشنبه قرار است دومین سخنرانی در خصوص سیاست های خود را انجام دهد و این بار بر سیاست خارجی تمرکز خواهد داشت. وی در سخنرانی یونگستاون اوهایو، برنامه جامع خود برای شکست داعش را مطرح خواهد کرد.

آن چه به بحث های پیرامون ترامپ، بیشتر دامن زد، خبر نیویورک تایمز مبنی بر واریز 12 میلیون دلار از طرف یک حزب سیاسی نزدیک به روسیه در اوکراین به حساب پال منافورت، مدیر ستاد او بود.

منافورت با صدور بیانیه ای در روز دوشنبه، وجود چنین پرداختی را انکار و ادعا کرد نه مبلغی بدون حساب و کتاب از کسی دریافت کرده است و نه برای دولت اوکراین یا روسیه، کاری انجام داده است.

آرتم سیتنیک، رئیس هیات ضدفساد اوکراین در جلسه توجیهی با خبرنگاران تایید کرد نام منافورت در صورتحسابی موجود است و 12 میلیون دلار به عنوان هزینه کرد به حساب منافورت واریز شده است؛ اما در عین حال اعلام کرد وجود نام منافورت در این فهرست، به معنی دریافت این مبلغ توسط وی نیست.

ستاد هیلاری کلینتون اعلام کرد این خبرها، سند روابط مشکل دار تیم ترامپ با عناصر کرملین در اوکراین است.

ترامپ در خصوص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، صحبت های مثبتی کرده و ماه گذشته از هکرهای روسی دعوت کرد ایمیل های «گم شده» کلینتون را در زمان وزارت امور خارجه پیدا کنند.

ترامپ پیوسته می کوشد خود را قربانی رسانه ها نشان دهد. او روز یکشنبه در ادامه سریال گلایه گذاری از رسانه ها در حساب توئیتری خود نوشت: اگر رسانه های مشمئزکننده و فاسد، تصویر صحیحی از من به تصویر می کشیدند، و صحبت های مرا وارونه جلوه نمی دادند، من 20 درصد از هیلاری کلینتون جلوتر بودم.

آخرین نظرسنجی ها نشان می دهند ترامپ 6.8 درصد از کلینتون عقب تر است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار