مشهد؛

کنتورهای هوشمند مقدمه ای برای مدیریت صحیح آب

با توجه به این که اکنون در استان خراسان رضوی با بحران بسیار شدید آب روبه رو هستیم، ضروری است آب را به صورت مدیریت شده، کنترل و برداشت کنیم.

کنتورهای هوشمند مقدمه ای برای مدیریت صحیح آببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد قائم‌مقام و مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: برای مدیریت بحران آب لازم است در ابتدا بدانیم که در تمامی بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت، بهداشت و خدمات چه میزان برداشت از منابع آب صورت می گیرد؛

وی گفت: متاسفانه سال ها است که به دلایلی هم چون اعتبارات و مشکلات دیگر، ما به این وظیفه قانونی عمل نکرده بودیم و این اقدام تاکنون صورت نگرفته بود.

قائم‌مقام و مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای افزود : خوشبختانه در دو سال گذشته با همت جدی معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت و ادارات آب شهرستان‌ها، نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار قرار گرفت همچنین چاه های برقی استان، همه به کنتورهوشمند مجهز شدند و چاه های دیزلی هم امسال مجهز خواهند شد.

علائی گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ عمر مدیریت آب کشور در استان خراسان می‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که در هر بخش چه مقدار آب مصرف می‌شود و این مقدمه برداشت و مدیریت آب است.

وی تصریح کرد: به طور یقین کشاورزان با مشکلاتی هم روبه رو خواهند شد؛ چرا که تا کنون هر مقدار آب که می‌توانستند را برداشت کرده اند، اما از حالا باید کمک کنند که میزان برداشتی که انجام می دهند مشخص باشد.

علائی افزود : اگر گلایه، اعتراض و یا انتقادی از سوی کشاورزان به ما وارد شود به عنوان خدمتگزار با گوش جان می پذیریم و از کشاورزان تقاضا داریم کمک کنند تا هر چه زودتر هماهنگی لازم در استفاده از کنتورها صورت بگیرد و برداشت ها در حدود تعریف شده انجام شود.

وی در پایان گفت : در غرب مشهدسالی یک و نیم متر سطح آب زیرزمینی افت می‌کند و همانند دیگر دشت ها همچون مهنه، زاوه، جوین و نیشابور نابودی آبخوان در حال وقوع است. در این شرایط تنها با همراهی کشاورزان و دعای خیر مردم این بلا را ریشه کن خواهیم کرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار