اصفهان؛

نوای اذان از کاروان زیر سایه خورشید در گوش نوزادان کاشانی

آیین اذان‌گویی با نوای خدام حرم رضوی در گوش نوزادان کاشانی زمزمه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،این آیین دیشب با حضور کاروان زیر سایه خورشید برای 20 فرزند تازه متولدشده که یک مورد آن دوقلوزایی به نام‌های «امیررضا و فاطمه» بود همراه با استلام پرچم توسط مادران در بخش زایمان بیمارستان تامین اجتماعی دکترشبیه خوانیکاشان اجراشد.

زمزمه اذان توحیدی از زبان حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی کاروان زیر سایه خورشید،اکبر خواص فرد مداح کاروان و خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی و سیدرضا حسین زاده خادم دربان کشیک هشتم با مهر و عطوفت پدرانه و محبت سرشار رضوی در گوش نوزادان حال و هوای معنوی، معطر و باشکوهی را ایجادکرده‌بود.

اجرای آیین اذان گویی و اهدای تبرکات حرم و شیرینی از دست متبرک خدام حرم رضوی به مادران، پزشکان، پرستاران و پرسنل زایشگاه به یمن وجود میلاد فرزندان رضوی در شام میلاد امام مهربانی‌ها اشک شوق و رضایت را از چشم مادران نوزادان و همراهان آنها جاری کرده‌بود که افتخاردارند اولین لحظات زندگی فرزندشان را با رزق و برکت شمس الشموس بر روی دستان خدام حرم رضوی ثبت کنند.

مادران نوزادان کاشانی مسرور و خوشحال از اینکه فرزندشان نخستین حضور اجتماعی زندگی را با توشه مادی و معنوی رضوی بر روی دستان سفیران امام‌رضا(ع) متبرک می‌کنند.

اعطای سفر زیارتی قم به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ‌های پدری و مادری به مادران نوزادانی که با نام مقدس«معصومه» نامگذاری شده‌بودند از طرف حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی کاروان زیر سایه خورشید بخش قابل توجه و تامل‌برانگیز این آیین توحیدی، معنوی و باشکوه برای تشویق و ترغیب خانواده‌ها در نامگذاری اسامی ارزشی با نام مقدس ائمه‌اطهار سلام الله علیهم اجمعین و اهل بیت طاهرینشان بود.

خدام حرم رضوی با روی دست گرفتن هر نوزاد و گفتن خوش آمدگویی و تبریک تولدشان در گوش آنها با اعلام نام هر فرزند تازه‌متولد نخستین شخصیت اجتماعی رضوی این نوزادان را به بهادادند و جشن گرفتند.

نوای اذان از کاروان زیر سایه خورشید در گوش نوزادان کاشانی

گفتن‌ عبارت خوش‌آمدی به دنیا«محمدحسین، عفیفه، فاطمه، معصومه، مبینا، امیررضا و سایر اسامی نوزادان» از زبان خادمان آستان قدس رضوی حس و حال غرورآمیز و افتخارآفرینی برای مادرانشان داشت که چقدر فرزندانشان خوش‌رزق و روزی در دریافت نخستین توشه متبرک ز ندگیشان هستند و سفیران رضوی ورودشان به هستی در دهه کرامت را تبریک و خیر مقدم می‌گویند.

نکته قابل تامل و توجه بسیار ارزشمند این آیین انتخاب «حرمت سادات متولی»خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در کاشان به عنوان خادم فرهنگی و خبرنگار رضوی توسط خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید برای بردن جعبه پرچم و استلام آن توسط مادران به بخش زنان و زایمان به دنبال اطلاع‌رسانی و تلاش‌های خبری چندین ساله این خبرنگار در انتشار اخبار برنامه‌های دهه کرامت از جشنواره ملی آه و آهو و حضور این کاروان در کاشان به‌منظور ترویج فرهنگ رضوی و همکاری افتخاری، صادقانه و خالصانه وی با موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در دارالمومنین کاشان بود که بیانگر اعطای بزرگترین پاداش معنوی،قدرشناسی، کرامت، محبت و مهربانی ملمومس و محسوس امام‌رضا(ع) و خادمینش به این خبرنگار ارزشی و خواهر شهید سید فرهاد متولی است.

مهربانی، کرامت و محبت سرشار علی بن‌موسی الرضا(ع) به محبین، زائرین، ارادتمندان و تمام افرادی که در قالب هر گروه، شغل، جنس یا رسته و رتبه‌ای خدمت می‌کنند حقیقت بی‌پایان، افتخارآفرین و ماندگاری برای ولایت‌مداری، عرض ارادت، توسل و خادمی در این آستان اهل‌بیت علیهم السلام خاصه ثامن‌الحجج است.

شایان ذکر است: آیین اذان‌گویی در بخش زایمان بیمارستان تامین اجتماعی دکتر شبیه‌خوانیکاشان برنامه پایانی حضور کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به این شهرستان با مدیریت حسین کمیلی و حضور حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی کاروان،اکبر خواص فرد مداح کاروان و خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی و سیدرضا حسین زاده خادم دربان کشیک هشتم طی چهار روز اقامت در کاشان و اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف بود.
حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر،دیدار با مددجویان کاشانی در کمیته امداد این شهرستان، حضور در بازار تاریخی کاشان، دیدار با اهالی روستاهای بخش قمصر، نیاسر و برزک و روستای علی‌آبادکویر،عیادت از بیماران سرطانی، دیالیزی و بیمارستان‌های کاشان،اجرای آیین اذان گویی در گوش نوزادان و حضور در زندان از جمله برنامه های این کاروان طی چهار روز حضور پرخیر و برکت در خطه ولایت مدار کاشان بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.