شهرکرد؛

حمایت از طرح های پژوهشی ورزش و جوانان در استان ها

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: از طرح های پژوهشی استان ها در حوزه ورزش و جوانان حمایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدرضا فضلی در نشست هم‌اندیشی دبیران شورای پژوهش و فناوری ادارات ورزش و جوانان منطقه 4 کشور در شهرکرد گفت: سال گذشته بیش از 80 درصد بودجه پژوهشی وزارت ورزش و جوانان به استان ها اختصاص یافت.

وی افزود: سال گذشته همچنین در راستای رویکرد توسعه پژوهش های کاربردی و با هدف تعامل و ارتباط مؤثر با مراکز علمی و پژوهشگران حوزه‌ ورزش و جوانان برای مسئله‌یابی دقیق علمی، هدف گذاری و ارائه راهکارها و پیشنهادات اجرایی، همایش‌هایی در مناطق مختلف کشور برگزار شد.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تقسیم بندی استان‌ها به 6 منطقه اضافه کرد: رویکرد امسال این وزارتخانه هم برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای مختلف بمنظور ارائه یافته‌های کاربردی و پژوهشی براساس نیاز ورزشکاران و چالش‌های موجود در جامعه ورزشی است.

فضلی ادامه داد: از ابتدای امسال هم 140 طرح پژوهشی در سامانه سمات (سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی) ثبت شده است این طرح‌ها در اختیار شورای پژوهش و فناوری استان‌ها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی سرمایه‌ای برای برنامه ریزی و توسعه علمی در ادارات استانی است، یادآور شد: سمن‌ها می‌توانند از شاخص‌هایی تبیین شده در راستای توسعه یافته‌های پژوهشی در حوزه جوانان نیز بهره‌مند شوند.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان همچنین از برگزاری همایش یافته‌های پژوهشی همزمان با هفته دولت در استان گیلان خبر داد و گفت: پژوهشگران می توانند با 2 طرح مربوط به حوزه های ورزش و جوانان در این همایش شرکت کنند که بعد از داوری، 12 اثر برتر در آیین اختتامیه ارائه می‌شود.

فضلی در ادامه به چالش‌های طبی پیش‌روی ورزش و جوانان و نگرانی های مربوط به استفاده ناشیانه و غیر علمی مکمل‌هایی غذایی و دارویی توسط ورزشکاران اشاره و اضافه کرد: استفاده از مکمل‌های دارویی و غذایی باید به صورت علمی صورت گیرد.

وی با بیان آسیب استفاده از این مکمل‌ها به جوانان و ورزش‌های قهرمانی افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه با برگزاری کارگاه‌های آموزش طب ورزشی انجام می شود.

گفتنی است: نشست هم‌اندیشی دبیران شورای پژوهش و فناوری ادارات ورزش و جوانان منطقه 4 کشور شامل استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و یزد، 23 و 24 مردادماه جاری در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.