فرماندار تهران مطرح کرد:

سهم 68 میلیاردی شهرستان تهران از بودجه کشور

فرماندار تهران گفت: کل اعتبارات شهرستان تهران از بودجه کشور، 68 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده که نسبت به سال قبل 44 درصد رشد کرده است.

سهم 68 میلیاردی شهرستان تهران از بودجه کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی فرهادی فرماندار تهران در دومین جلسه‌ کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران که امروز (دوشنبه) در سالن جلسات فرمانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تخصیص اعتبار به شهرستان تهران مظلوم واقع شده، امیدوارم امسال این میزان از اعتبارات افزایش یابد، اعتبارات ملی ما در سطح وزارتخانه‌ها با توجه به ظرفیت تهران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان استانی و شهر تهران باید سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی مانند بخش‌های آموزش، ورزش، جوانان و فنی و حرفه‌ای را مورد توجه قرار دهند و از ظرفیت بخش خصوصی در بخشهای مختلف بهره‌مند شوند، شاید این ظرفیت در سایر استانها نسبت به استان تهران بسیار کم و یا وجود نداشته باشد.

فرهادی اظهار داشت: باید از اعتبارات ارزش افزوده‌ی دهیاری ها در مسائلی مانند بهداشت و درمان، محیط زیست و سایر موارد استفاده کرد.

فرهادی در ادامه جلسه تأکید کرد: با توجه به اینکه هفته دولت را پیشرو داریم، تمامی دستگاهها باید گزارشهای عملکرد خود را  هفته آینده ارائه دهند.

فرماندار تهران در ادامه با بیان اینکه توانستیم از مرحله حساس برجام عبور کنیم، گفت: در این مسئله جامعه جهانی نیز قبول کرد، ما تقصیری نداشتیم و آماده مذاکره هستیم که این امر یک سرمایه محسوب می‌شود و پیرو آن 300 الی 400 اکیپ اقتصادی وارد کشور شدند.

وی با تأکید بر اینکه در هفته دولت سرمایه‌گذاری خارجی در تمام دستگاهها باید مورد پیگیری قرار گیرد، اظهار داشت: کل اعتبارات شهرستان تهران از بودجه کشور 68 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده که نسبت به سال قبل 44 درصد رشد کرده است.

فرهادی با اشاره به اینکه آمار و سرشماری زیر نظر شورای برنامه‌ریزی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: کار سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر ماه تا 24 آبان ماه انجام می شود و ستاد مربوط به این کار نیز تشکیل شده است، امیدواریم به زودی مراجعه به درب منازل برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن حذف شود، چراکه زیرساختهای لازم و مورد نظر آماده شده است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه آغاز فعالیتهای مدارس و حضور دانش‌آموزان را در پیش داریم، اظهار داشت: یک میلیون و 100 هزار نفر دانش‌آموز در شهر تهران وجود دارد و دستگاهها باید با همکاری یکدیگر زمینه‌ی تحصیل آسان و بدون مشکل را فراهم کنند.

وی گفت: در مورد بحث اقتصاد مقاومتی چندین پروژه در دستور کار قرار دارد، همچنین پیگیری مشکلات کارخانه‌ها نیز باید توسط دستگاهها مورد توجه قرار بگیرد.

فرهادی بیان کرد: در نظر داریم برای رفع مشکل کارخانه‌ها، 3  اقدام تخصیص بیمه‌ها، تخصیص معوقات آنها و تخصیص مالیات، را انجام دهیم.

وی اشاره کرد: 34 کتابخانه در سطح شهر تهران تأسیس شده است.

شایان ذکر است، در این جلسه مدیران و اعضای کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان تهران مشکلات خود را مطرح و برای رفع آن با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانداری ، مسکن ، نفوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار