اکونومیک تایمز خبر داد:

واردات نفت هند از ایران به بالاترین سطح در 5 سال اخیر رسید

حجم واردات نفت هند از ایران در ماه گذشته میلادی به 523 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه ژوئن حدود 37 درصد افزایش یافت.

واردات نفت هند از ایران به بالاترین سطح در 5 سال رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز؛ واردات نفت هند از ایران در ماه ژوئیه به بالاترین سطح در 5 سال اخیر رسید. بر اساس اطلاعات منتشرشده در زمینهٔ حمل‌ونقل نفت‌کش‌ها، هند در ماه گذشته میلادی بیش از 500 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است، بالاترین میزان در 5 ماه گذشته.

هند بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران پس از چین است. در ماه ژوئیه حجم واردات نفت هند از ایران به 523 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه ژوئن حدود 37 درصد افزایش یافت؛ این رقم نسبت به ماه گذشته بیش از دو برابر شده است.

در چهار ماه اول سال مالی، واردات نفت هند از ایران با رشد 48 درصدی به 420 هزار بشکه در روز رسید که بخش عمده نفت خام ایران را دو پالایشگاه هندوستان پترولیوم و پالایشگاه بهارات وارد کرده‌اند.

ایران دومین تأمین‌کننده نفت هند پس از عربستان سعودی است. با اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال 2012 دهلی‌نو مجبور به توقف واردات نفت از ایران شد. با لغو تحریم‌ها در سال 2015 این کشور واردات نفت از ایران را آغاز کرد و حجم واردات آن در حال افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار