مختاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

فضای سبز به تنهایی توان کاهش آلودگی هوا را ندارد

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: فضای سبز نمی تواند در هر شرایطی به تنهایی، وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را برعهده بگیرد.

فضای سبز به تنهایی توان کاهش آلودگی هوا را نداردعلی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات این سازمان برای کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: نباید انتظار داشت که فضای سبز بتواند در هر شرایطی به تنهایی، وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را بر عهده بگیرد.
 
وی افزود: این سازمان با توجه به كاركردهاي زيست محيطي فضای سبز و تاثیر آن در مقابله با اثرات سوء افزایش صنعت و كاربري نادرست تكنولوژي و بالا بردن سطح زيبايي مناظر شهری، اقدام به احداث فضاهای سبز درون شهری و برون شهری می نماید.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر تهران بیش از 13 هزار هکتار فضای سبز داخل محدوده، شامل بوستان های درون شهری در ابعاد محله ای، ناحیه ای، منطقه ای و فرامنطقه ای، بوستان های جنگلی داخل محدوده، رفیوژها، میدان ها، لچکی ها، اطراف بزرگراه ها و درختان معابر و همچنین بیش از 38هزار هکتار جنگلکاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر، دارد.

مختاری با بیان اینکه فضاي سبز با جذب عناصر مضر مانند سرب و همچنین مقادیر قابل توجهی از ذرات معلق موجود در هوا و رسوب دهی آن ها در تعدیل آلودگي هاي هوا بسيار موثر  است، تاکید کرد: نباید فراموش کرد که نسبت تاثیرگذاری گیاهان بر کاهش آلودگی ها بستگی به شرایط محیطی، مقادیر تولید آلاینده و همچنین شرایط اقلیمی دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در شرایط وارونگی هوا در فصل زمستان با حجم زیاد آلاینده های تولیدی از منابع گرماساز و اتومبیل ها، طبعاً این اثرگذاری کمتر است، بنابراین نباید انتظار داشت که فضای سبز بتواند در هر شرایطی وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را به تنهایی برعهده بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار