لرستان؛

تقویت فرهنگ بومی در کنار فرهنگ ملی رسالت ما است

وزیر کشورگفت:دولت به دنبال این است که اقتصاد مناطق محروم از جمله لرستان را مانند فرهنگ آن ها تقویت کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش فرهنگی اجتماعی لرستان که در محل سالن همایش های بوستان گفتگوی تهران برگزار شد، افزود: ما دارای کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم با این وجود ملت واحد و یکپارچه ای هستیم.

وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ بومی در کنار فرهنگ ملی رسالت ما است، عنوان کرد: ایران از نظر فرهنگی کشوری مستحکم و پویاست و هم اصالت های ما و هم ارزش های دینی ما مهم هستند.

وی تنوع فرهنگ ها در کشور را نقطه قوت دانست و بیان داشت: اگر افرادی از تنوع فرهنگی اظهار نگرانی می کنند به عمق اهمیت این موضوع پی نبرده اند که این تنوع فرهنگ ها نه تنها تهدید و نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوت است.

رحمانی فضلی افزود: دولت تدبیر و امید با سیاست های اجتماعی و اقتصادی خود به دنبال این است که اقتصاد مناطق محروم از جمله لرستان را مانند فرهنگ آن ها تقویت کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رنج های بزرگ و عمیقی در پیکره برخی مناطق کشور به خاطر عدم توازن و تعادل وارد شده است، اظهار داشت: توزیع منابع عادلانه نبوده و ما وارث یک تاریخ اقتصادی و برنامه ریزی غلط بوده ایم و هنوز نتوانسته ایم آن اصلاحاتی که مدنظرمان است را ایجاد کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت با عنایت به مقوله درون زایی و استفاده از ظرفیت های مردم در اقتصاد سه استان کشور را پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار داد، تصریح کرد: ما به عنوان متولی امر موضوع اقتصاد را در این سه استان پیگیری می کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: مردم سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی از جمله استان لرستان حمایت های خوبی در این زمینه داشته اند به طوریکه موجب شدند در جلسه اخیر دولت و سخنرانی اخیر رئیس جمهور در یاسوج ایشان اظهار کنند که همه استان ها باید یک وزیر مقیم داشته باشند که این فرد به عنوان ماموریت از دولت مسائل را پیگیری کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.