گزارش/

جدایی بخاطر تلگرام!/ دردسر عظيم پیام‌های عاشقانه مرد غریبه

به سفارش يکی از دوستان تصويری زيبا و آرايش شده از خودم را به عنوان عکس پروفايل در يکی از شبکه های اجتماعی انتخاب کردم و اندکی بعد اين موضوع دردسر زندگی ام شد...

جدایی بخاطر تلگرام!/ دردسر عظيم پیام‌های عاشقانه مرد غریبهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،خانم جوان که با وجود دو فرزند با درخواست جدی طلاق از سوی همسرش روبرو شده است ضمن مراجعه به مشاور اجتماعی پليس گفت: با ورود و استفاده نابجا از برنامه هاي کاربردي تلفن همراه کانون گرم خانوادگيمان به سمت سردی و فروپاشی سوق يافت.

وي ماجرای ايجاد تنش در محيط خانوده اش را اين گونه تشريح کرد: پيش از اين از برنامه های کاربردی تلفن همراه بی اطلاع بودم و تنها از يک تلفن همراه ساده برای برقراری تماس استفاده می کردم تا اين که در پی رفت و آمد با برخی دوستان با نرم افزارهای موجود در تلفن های همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی آشنا شدم. به ترغيب آن ها و عليرغم مخالفت همسرم يک تلفن همراه هوشمند خريدم و از آن پس با تعدادي از دوستان و اعضاي فاميل عضو گروه هایی در تعدادی از شبکه های مجازی شدم و دائم با اشتراک فيلم، عکس و اطلاعات مختلف در خصوص برنامه هاي آشپزي، اقدامات روزانه، مسافرت، خواص دارويي مواد و ديگر محتواي شبكه هاي اجتماعي با هم در ارتباط بوديم.

در همان وهله نخست وقت زيادي از روز و شبم صرف اين ارتباطات مجازي مي شد و همسرم بيشتر اوقات که سرگرم پيام نگاري بودم ملامتم مي کرد و دليل مخالفتش را مشغولي دائم به سرگرمي هاي کاذب و کم توجهي به فرزندان عنوان مي كرد و از من مي خواست همچون گذشته وقت بيشتري را براي امور منزل و فرزندانمان بگذارم اما من زياد به تذکراتش اهميت نمي دادم.

تا اينکه پس از مدتي به سفارش يکي از دوستان تصويري زيبا و آرايش شده از خودم را به عنوان عکس پروفايلم در يکي از شبکه هاي اجتماعي انتخاب کردم و اندکي بعد اين موضوع خودش باعث دردسر عظيمي در زندگي ام شد.

مدتي بعد نمي دانم سر و کله فردي که با ارسال تصاوير و پيام هاي عاشقانه به من ابراز علاقه مي کرد چگونه و از کجا پيدا شد و من هم از روي کنجکاوي بعضي پيام هاي او را پاسخ مي دادم و بيشتر اوقات به پيام ها و درخواست هايش توجهي نداشتم تا اين که همسرم به طرز رفتار و سرگرمي تمام وقت من با تلفن همراه شک کرد و چند نوبت به طور مخفيانه تصاوير و پيام هاي تلفن همراهم را بررسي و در نهايت به طور قاطع در رابطه با برخي ارتباطات مجازي ام از من بازخواست کرد.

در ابتدا سعي کردم او را متقاعد کنم گاهي دست يابي به عکس و اطلاعات ديگران در فضاي مجازي بدون خواست و اراده فرد نيز قابل انجام است و وقوع اين مسائل در اين محيط ها عادي و ناشي از سوء تفاهم يا جابه جا شدن يک عدد و رقم است و هيچ گونه ارتباط دو طرفه اي بين من و آن فرد که زن يا مرد بودنش هم مشخص نيست وجود ندارد. اما همسرم با مشاهده برخي پيام هاي رسيده و پاسخ هاي هرچند کوتاه و بي اهميت من به آن ها به ويژه ديدن عکس پروفايلم به هيچ يک از توجيهاتم توجه نکرد و حتي موضوع را با والدينم درميان گذاشت و اين گونه بود که روابطمان به سردي و جار و جنجال کشيد. طوري که وساطت و پادرمياني بزرگترها هم نتوانست تفکر و تصميم همسرم را تغيير دهد.

هم اکنون هم شوهرم با وجود دو فرزند با قاطعيت قصد جدايي دارد و تاکنون تنها وساطت فاميل باعث جلوگيري از طلاقمان شده اما کاش در اين شرايط مي توانستم به او ثابت کنم در ارتباطات مجازي من هيچ گونه ارتباط دو طرفه اي وجود نداشته و من عاشق زندگي ام هستم اما افسوس که به دليل مراوده هاي مجازي خالي از منطق ديوار بي اعتمادي بدجور بين من و همسرم قامت راست کرده است.

نظرکارشناس:

اکثر شبکه هاي اجتماعي که توليداتي نو ظهور و اساسا داراي خواستگاه بيگانه و غيربومي هستند و از نقطه نظر اهداف توليدکنندگان و گستره بهره برداري با سبک زندگي ما فاصله بسيار دارند .

اين توليدات نوظهور با شعار اشتراک افکار عمومي و کاهش فاصله بين انسان ها خيلي زود وارد زندگي اقشار مختلف در جوامع هدف شده و علي رغم ظرفيت هاي بهره برداري مفيد و موثر در کسب دانش و توسعه ارتباطات انساني، در برخي مواقع به شکل نادرست مورد استفاده قرار مي گيرند مانند ارتباطات مجازي بيهوده و خالي از فايده که تنها براي کاربران تبديل به ابزار سرگرمي شده و وقت زيادي از افراد را بدون اين که بازخورد و بهره خاصي داشته باشند معطوف خود مي کنند.

ايجاد فاصله بين زوجين و افراد خانواده، تحميل برخي هزينه هاي غيرضروري به افراد، تنش عاطفي منجر به تيرگي روابط و پيامدهايي همچون طلاق، کاهش ارتباطات چهره به چهره، کاهش تمايل به حضور در فعاليت هاي اجتماعي، بروز ارتباطات خارج از عرف و موازين اخلاقي، ترويج مسائل مغاير با فرهنگ و ارزش هاي بومي، ايجاد زمينه سواستفاده از تصاوير و اطلاعات خصوصي افراد و صدها مورد ديگر از جمله آسيب هاي مادي و معنوي استفاده نابجا از امکانات و ابزارهاي ارتباطي نوين است که لازم است با توجه به ظرفيت هاي سو استفاده از اين فن آوري ها در ابتدا فرهنگ استفاده از آنها را فراگرفته و سپس آنها را هوشمندانه و به صورت هدفمند مورد بهره برداري قرار دهيم چراکه برخي از تبعات حاصل از اين مراودات مجازي مانند سوء ظن، بدگماني و کاهش اعتماد بين افراد به ويژه زوجين در مواردي غيرقابل جبرانند.

داستان فوق از سوی پایگاه اطلاع رسانی پلیس ارسال شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
ای بابا خب یه دفعه فیلتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خدا لعنت کنه زن و مردایی که میفهمن طرفشون متاهله باز بهر بهونه و حتی تهدید پاشونو از زندگیش بیرون نمیکشه تااین بشه نتیجش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خوبه آدم همیشه به عاقبت کاراش فک کنه واحساسی عمل نکنه... قابل توجه فقط طللللللاااااااااااااااقققققققققققق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
به نظر من تلگرام فیلتر بشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
حالا اگه آقا بود نظرات کاملا فرق می کرد. نمیدونم چرا این چیزا فقط برای خانمها کار غلطیه ولی برای آقایان نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
اول فرهنگ استفاده از وسيله در جامعه راآموزش دهيد بعد آنرا وارد كنيد !
باید فرهنگ سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
آیا پلیس فتا تصمیم ندارد با قرار دادن تصاویر بی حجاب در پروفایل ها که به راحتی در دسترس دیگران قرار می گیرد برخورد نماید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Seychelles
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به نظرت باید چند پلیس بزارن که 20 میلیون نفر رو در تلگرام کنترل کنه؟؟
-
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
فقط اعداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
من که با طلاق خیلی موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
طلاق راه حل خوبی نیست پای دو تا بچه بی گناه وسطه.
Seychelles
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
آره درسته
-
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
سلام من یک زنم حق با مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
تلگرام تمام زندگی مردمو گرفته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
شمایی که سریع میگین طلاق طلاق..اگه این مسئله از طریق اقا پیش اومده بود که کم نیست این موارد،آیا همین شما نمیگفتین اشتباه کرده گذشت و ببخشش و فرصت دوباره بخاطر بچها و زندگیتون...!!!!!
Seychelles
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
جوانان ما بخاطر مشکلات زیاد جامعه نمیتونند ازدواج کنند اونوقت این افراد متاهل دست به این کار میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
تا به حال فکر کردین که چرا تلگرام رایگانه؟؟؟؟؟
چرا داروهای ضد سرطان خارجی رایگان نیست؟؟؟؟
Seychelles
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
داروی ضد سرطان رایگانه؟؟؟؟ چطوری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
هر چه زود مسئولین فضای مجازی رو فیلتر کنن

پناه برخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
استفاده از فضای مجازی اکثرمردم بلد نیستن

به نظر من باید فیلتر بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
آیا وقتی به آن ناشناس مرد جواب می دادی یک لحظه به فکر دو تا بچه بیگناهت بودی که مادر پلیدی مثل تو دارند؟ به نظر من باید زودتر تو را طلاق دهد تا آن دو تا بچه معصوم با افکار زشت تو آشنا نشوند.
United Arab Emirates
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
طلاق کم ترین مجازاتشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
دقیقا یه همچین اتفاقی برا خود من بوجود اومد و منجر به جدایی شد.با این تفاوت که من بار اول یه بار فرصت دادم و ازش خواستم دبگه تو چنین محیطی که جنبش رو نداره نباشه ولی متاسفانه مثل اینکه معتادش شده بود و شش ماه پنهونی و با یه سیم کارت دیگه استفاده میکرده و منجر به خیانت دوباره هم شده بود و وقتی فهمیدم طلاقش دادم.ومتاسفانه الان تو سن26سالگی مهر طلاق صفحه دوم شناسنامم رو سیاه کرده. ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
این کاری که کرد از بی فکری هست وبی توجه به آیند زندگی که چه خواهد شد اما وقتی که متوجه میشوند آن موقع می گویند نمی دانستم که فضای مجازی چه مشکلاتی داشته بوده این همه از روی بی فکری در انجام کاری هست که انجام می دهیم بدون این که به آینده اش فکر کنیم همه افراد که در دام چنین فضای مجازی گرفتار می شوند از روی بی فکری هست چه مردان وچه زنان متاهل وچه جوانان پسر ودختر اول باید فکر کرداز همه خانواده ها می خواهیم که مواظب چنین فضاهای مجازی باشند ودر دام نااهلان نیفتن.
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
متاسفانه مسعولان کشورما اول سقف میسازند بعد ساختمون همیشه هم خراب میشه.این چیزها مقدمه داره ظرفیت میخواد فرهنگ میخواد بسترسازی میخواد.هر چیزی رووارد مملکت میکنند بدون آنکه مردمو آموزش بدن فرهنگسازی کنن .مجوز میدن واینجوری مردم مبتلا وآلوده میشن.اکثرا هم تقصیری ندارن میخوان بروزباشن وکم نیارن.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
فقط می خوام بگم حیف جوانهای ما که به خاطر هیچی در تلگرام و امثال آن وقت و زندگی شون هدر میدن. قدیما چقدر به خانواده اهمیت می دادن و زن و مرد با تمام کاستی ها به هم عشق می ورزیدن.. بزرگ کردن بچه های معصوم در دامن خانواده های پاک و مقدس یک نعمت الهی است. به خدا اگر محیط خانوادتونو پر از عشق کنید و همه از کنار هم بودن لذت ببرید خداوند رزق و روزی را بهتون میده. تلاش کنید و تلاش برای رزق خانواده با برکت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
فقط طلاق
ططططططططططططططططططططططللللللللللللللللللللللللااااااااااااااااااااااااااااقققققققققققققققققققققققق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
وای خدای من ...

من ازفضای مجازی بدم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
پس اینجا چه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
امان از فضای مجازی هرچه زودتر فیلتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
خب مشکل از هردوی شما هستش.
اقای محترم شما میتونستی براحتی گوشی رو ازش بگیری شبکه های اجتماعی رو کلا از تو گوشی پاک کنی ویا هرشب میتونستی با نهایت ادبو احترام گوشیشو بگیری نگا کنی تا این ماجرا پیش نیاد.
اما خانم محترم شما هم میتونستی بقول دوستان عزیز اون یارو رو که حتی نمیشناسیش رو بلاک کنی تا ماجرا تموم شه.حالا بلاک نکردی میتونستی به همسرت بگی که فلان کسی داره مزاحمم میشه و ازاین حرفا...
پس هردوی شما مقصرین شک نکنید
التماس تفکر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
تلگرام و بقیه نرم افزارهای مجازی زندگی مردمو نابود کرده مثل این خانوم میتونست بلاک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
در دنیای مجازی انگار برای عده ای نامحرمها محرم شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
درود بر غیرت پسره بی شک باید طلاقش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
فیلتر کنید... این شبکه های صهیونیستی رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
منم جای همسرت بودم سه طلاقت میکردم و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
اول از کنجکاوی شروع میشه و پس از مدتی کوتاه این کنجکاوی به رابطه کشیده میشه و جاهای باریکتر...ودر نهایت متلاشی شدن بنیان خانواده!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
شبکه های اجتماعی چندان هم بد نیستن.باید ظرفیت استفاده از آن را داشته باشیم.خود من الان یک سال عضو تلگرامم وکوچکترین نقطه خاکستری هم از خودم در این شبکه نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
وقتی معتاد به کاری شدی ظرفیت یا غیرظرفیت نداره خودت یک ساله عضو هستی بیا یک هفته تلگرامتو خاموش کن اون خانم حرف دوستش را به جان خریده عکس گذاشته ولی با شوهرش مشورت نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
تلگرام رو فیلتر کنید
گناه اینجور کارا و رابطه هایی که وجود داره، به گردن وزارت ارتباطاته.. شک نکنید
چه زندگی هایی که از هم پاشیده شده
چه حرمت هایی که شکسته شده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
توجیه نکن خودتم بدت نمبومد باید به سرعت طلاقت بده مثله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
آخه آدم عاقل عکس آرایش کرده را میزاری صفحه اصلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
این تکنولوژی شده افت زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
حق با همسرشه، من باشم همین رفتار را انجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
خانوم محترم شما هم چراغ سبز دادی اسمشو نزار کنجکاوی شما تو اولین تلاش برقراری طرف مقابل خیلی راحت میتونستی طرفتو بلاک کنی که این جور مشکل ساز برات نشه پس مقصر 90 درصد قضیه شما هستی خواهشنا اسمشو نزار کنجکاوی و خودتو تبرئه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
آره جون عمت اگه خودت راضی نبودی بلاکش میکردی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
شبکه های اجتماعی مخصوصا تلگرام داره زندگی ها رو از هم میپاشه و وقت جوونها رو از بین میبره
حس تنوع طلبی رو توی افراد بوجود میاره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
چرا خوب تلگرام رو پاک نکردی که شوهرت مطمئن بشه، حتما نخواسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام موافقم میتونست بلاک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
كاش يه كمپين براي تحريم شبكه هاي مجازي در جهت تحكيم روابط خانواده راه بي افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
نظر خوبیه فقط میشه بگین کمپین رو کجا راه میندازین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
مثل این خانم تو شبکه های اجتماعی کم نیست حتی می گن متاهل هستیم ولی در چت های گروهی از الفاظی استفاده می کنند که نشون ميده پایبندی چندانی به زندگی و شوهر خودشون ندارن وقتی دوچار مشکل میشن اشک تمساح میریزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
جالب اینجاست که چنین افرادی میگن از روی کنجکاوی .... نمیگن از عدم پایبندی به زندگی و نداشتن یک خصوصیت بارز یک زن مسلمان ایرانی که آن هم نجابت واصالت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
اخه کسی متاهله چ دردی داره بره سراغ شبکه های اجتماعی
تا کسی مشکلی نداشته باشه سراغه شبکه های اجتماعی نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
میتونست خیلی راحت اون فرد رو بلاک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
در ضمن میتونست خیلی راحت اون فرد رو بلاک کنه که خودش نخواسته این کارو کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
ای بابا مجازاتش کنید تا درس عبرتی برای بقیه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
امام علی علیه السلام میفرماید عبرتها بسیارند و عبرت پذیرها اندک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
فقط طلاق و فرستادن زن به خونه باباش و اصلا مرد اجازه نده که این چنین مادری بچه هاش رو حتی یک دقیقه ببیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
اینقدر قاطع موضع نگیرید
همه ما در معرضیم همه ما
فقط باید حواسمان باشه لحظه به لحظه دم به دم
در این دوره دینداری خیلی سخته خیلی با این همه نماد شیطان
همه ما در معرضیم همه ما در لبه این پرتگاه اشتباه و خطا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
یعنی همه تون پاک پاکید؟!
یعنی همه تون تا حالا چت نداشتین؟!
یعنی همه تون معصومید؟!
خدا را شکر ازین همه دیندار خوب و پیگیر!!!!!
آخرین اخبار