گزارش/

ماجرای دختر 18 ساله‌ای که نیمه شب به کلانتری پناه برد

عمه و عمو هایم معتاد بودند و من به غیر از آنها كس دیگری را نداشتم كه در نبود مادرم به آنها پناه ببرم . هر بار كه به خانه عمه ام می رفتم به من می گفت:بیا با هم مواد مصرف كنیم، حالت خوب می شود و به عالم دیگری میروی .

ماجرای دختر 18 ساله ای که نیمه شب به کلانتری پناه برد/زهرا : مرا به بهزیستی تحویل دهیدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،"زهرا" دختر 18 ساله ای كه نصف شب خود را به ستاد فرماندهی انتظامی اردبیل رسانده بود پس از دستگیری توسط ماموران كلانتری 12 "فلسطین" التماس كنان به مشاور و مددكار اجتماعی كلانتری كفت: از شما می خواهم مرا به بهزیستی تحویل دهید دیگر نمی خواهم با پدر و مادرم زندگی كنم.

او ادامه داد: از وقتی چشم باز كردم پدرم مواد مصرف می كرد و آدم بی مسئولیتی بود ،من فرزند اول خانواده بودم، مادرم بارها می خواست طلاق بگیرد ولی با وجود من از این كار منصرف می شد. وی برای تامین مایحتاج زندگی مجبور بود در خانه های مردم كار كند، به دلیل وضعیت مالی خانواده من نتوانستم بیشتر از مقطع ابتدایی درس بخوانم و همیشه در خانه تنها و مجبور بودم به خانه عمه ام كه در نزدیكی خانه ما بود بروم تا تنها نمانم. بعضی وقتها هم به خانه عمویم می رفتم.

عمه و عمو هایم معتاد بودند و من به غیر از آنها كس دیگری را نداشتم كه در نبود مادرم به آنها پناه ببرم . هر بار كه به خانه عمه ام می رفتم او به من می گفت: كه بیا با هم مواد مصرف كنیم، حالت خوب می شود و به عالم دیگری میروی و از غم و غصه نجات پیدا می كنی.
یكبار وسوسه شده و همراه با عمه ام مواد مصرف كردم. حالم خیلی بد شد، انگار كه مرا آتش زدند، مات و مبهوت شده بودم و خشكم زده بود. عمه ام برایم قرص آورد ولی حالم خوب نشد از آن روز به بعد من هر بار با عمه ام مواد مصرف می كردم، ولی به خانواده ام چیزی نمی گفتم، چرا كه آنها ارزش و اهمیتی به من قایل نبوده و بود و نبود من برای آنان فرقی نداشت.

مادرم فردی عصبی و پرخاشگر بود و مدام با بهانه های مختلف به من سركوفت می زد كه باید در كارهای خانه به من كمك كنی، ولی من حوصله كار كردن نداشتم. برای اینكه هزینه خرید مواد را تامین كنم مجبور شدم در منازل مردم كار كنم. هر روز بیشتر خودم را در منجلاب فساد می دیدم از طرفی خانواده ام هم به من توجهی نمی كردند. از غرولندهای مادرم خسته شده بودم تا اینكه تصمیم گرفتم خودم را به ماموران معرفی كنم تا مرا تحویل بهزیستی دهند. می خواهم ترك كنم و زندگی جدیدی برای خودم بسازم.

*تجزیه و تحلیل

دوران بلوغ و نوجوانی یكی از حساس ترین دوره های زندگی به شمار می رود كه در این دوره سنی خصوصیاتی از قبیل تشخص طلبی، اعلام استقلال ، مخالفت جویی، خودنمایی، تبعیت از گروه های مرجع و دهها صفات دیگر بروز می كند. دوره نوجوانی زمان بحران و شورش است. نوجوان با درا بودن ویژگی های خاص خود به دنبال هیجان است و در این راه اغلب به بی راهه كشیده می شود.

نتایج بررسی ها نشان می دهد كه همه گروههای سنی، به طور یكسان در معرض اعتیاد قرار ندارند، بلكه هر چه برسن افراد اضافه شود، زمینه های اعتیاد كاهش می یابد، به تعبیر روشن تر حدود 16 درصد از معتادان، كمتر از 19 سال سن دارند و 28 درصد آنان در سنین بین 20 تا 24 سال به اعتیاد روی می آورند. اما از این سن به بعد درصد گرایش افراد به اعتیاد كاهش می یابد.

اختلافات خانوادگی و تضاد و كشمكش بین والدین موجب می شود كه فرزندان از مراقبت و كنترل لازم برخوردار نباشند. این وضعیت و فضای نامناسب و نامساعد خانوادگی و عدم صمیمیت بین افراد خانواده موجب می شود كه فرزندان چنین خانواده ای برای خود دوستانی بیابند و با اهمال و غفلتی كه در پرورش آنها شده، به سوی اعتیاد سوق داده شوند.

این داستان از سوی پایگاه اطلاع رسانی پلیس ارسال شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
ایا؟خداوند از مسببان این بی عدالتی ها می گذرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
ان شاالله خدا بهش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
درست میشه ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
ان‌شاالله در آینده نه چندان دور خبر موفقیتشو همینجا بخونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
دلم براش سوخت بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
باتشکر از نیروی انتظامی .خدا حفظتون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
فقط باید مسئولین رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
خدا حفظش کنه و بهش روزی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
الان ميشه گفت كه اين دختر خودش مقصره !؟

وضعيت خانواده و اقوام و همينطور جامعه از دختري معصوم ، فردي معتاد و كم سواد و افسرده بوجود آورده به همين سادگي و سرعت چنان مشكل بزرگي بوجود اومده كه جبرانش خيلي سخته و زمان زيادي نياز داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
همتون دلتون واسش میسوزه ولی وقتی همچین ادمایو میبینین حاضر نیستین از کنارشون رد شین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
خداااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
خدا کمکش کنه و به راه راست هدایتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
بنده خدا تمام خانوادش معتاد بودن از همه حقوقش حتی درس خوندن محروم بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وای خدایا چه وحشتناک
آخرین اخبار