گزارش/

هزینه اضافی نتیجه یک ناهماهنگی/کدام راه برای دریافت خلافی خودرو مطمئن‌تر است؟

ناهماهنگی سایت پلیس راهور با دفاتر پلیس 10+ در ارتباط با استعلام خلافی خودرو از معضلاتی به شمار می رود که مدتی است برخی از مردم نسبت به آن گلایه دارند.

هزینه اضافی نتیجه یک ناهماهنگی/کدام راه برای دریافت خلافی خودرو مطمئن‌تر است؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،ناهماهنگی میان سامانه استعلام خلافی خودرو با مراکز پلیس+10 از مشکلاتی محسوب می شود که استمرار آن باعث تحمیل هزینه های بیشتر به مردم خواهد شد.

از سالهای پیش،با اتخاذ تدابیری،این امکان فراهم شد تا مردم نسبت به کنترل و استعلام میزان خلافی خودروی خویش  بصورت عمومی اقدام کنند.

این راهکار موثر غالبا شیوه و روشی به شمار می رود که رضایتمندی عمومی را نیز به همراه دارد،زیرا باکنترل خلافی خودرو، علاوه بر جلوگیری از انباشت جریمه ها و سنگین تر شدن آن،از مضاعف و دوبله شدن خلافی به دلیلی عدم پرداخت یا دیرکرد جلوگیری می کند.

با همه این اوصاف،مدتی است روش های استعلام عمومی خلافی خودرو با مشکلاتی مواجه است و بعضا ناهماهنگی هایی میان این سایت ها با انچه که از طریق پلیس+10 استعلام گرفته می شود،دیده و مشاهده می شود که این نارسایی، موجبات ِگلایه مردم را فراهم کرده است.

البته با مراجعه مردم به مراکز پلیس+10 اعلام خلافی خودرو صورت می گیرد،اما صرف هزینه های اضافی(3 هزار و 800 تومان)و هدر رفت زمان دو مشکلی به شمار می رود که به نوعی ارمغان این ناهماهنگی برای مردم محسوب می شود.

سردار تقی مهری،رئیس پلیس راهور ناجا،علت این ناهماهنگی و نارسایی را در زیرساخت های مطلوب تر مراکز پلیس+10 عنوان می کند.

وی می افزاید:در حال حاضر سایر سامانه های استعلام خلافی خودرو همچون 1101202020 یا سایت راهور120 با تاخیر قابل توجهی در اعلام خلافی خودرو همراه نیست و بُروز برخی نارسایی ها در سایت های نامبرده نیز از موارد معدود و استثنایی به شمار می رود که با مراجعه مردم مشکل حل و فصل می شود.

رئیس پلیس راهوار عنوان می کند:هم اکنون زمان اعلام خلافی خودرو به 12 تا 16 ساعت و بصورت میانگین 24 ساعت کاهش یافته و تلاش ما بر این امر استوار است تا این زمان را با تسریع هر چه بیشتری همراه سازیم.

وی می گوید:در گذشته متخلفان راهنمایی و رانندگی تنها از طریق بانک ملی قادر به پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی بودند اما اکنون پیرو هماهنگی هایی که میان پلیس و 17 بانک حاصل شده،پرداخت قبوض جریمه با سهولت هر چه بیشتری توام شده است.

سردار مهری با تایید بروز وجود نارسایی ها در حوزه عدم ثبت برخی از جرایم در سامانه پلیس عنوان می کند:با ابزارهایی که در اختیار داریم در مدت 8 تا 12 ساعت و حداکثر 24 ساعت در هر مقر نیروی انتظامی بصورت مکانیزه قبض جریمه صادر می شود و اطلاعات با سامانه پلیس تبادل و ارتباط به صورت آنلاین و مستقیم بین پلیس و مکان هایی که دفاتر پلیس+10 مستقر است برقرار می شود و از این طریق افراد می توانند اطلاعات لازم در مورد تخلفات رانندگی خود را دریافت کنند و یا ازطریق ارسال کد 17 رقمی کارت خودرو(VIN)به شماره سامانه 1101202020 در کمتر از یک دقیقه پیامک مربوط به میزان تخلفات رانندگی خویش را دریافت کنند.

پیرو اظهارات این مقام مسئول،مردم برای دریافت اطلاعات دقیق تر از تخلفات رانندگی ثبت شده خودروی خویش همچون تاریخ،مکان و زمان باید به دفاتر پلیس + 10 یا سایتwww.rahvar.com  مراجعه کنند.

* محتویات سایت استعلام خلافی خودرو آفلاین است؟

علیرغم اظهارات سردار مهری مبنی بر همخوانی میان سامانه های پلیس در صدور برگه خلافی،سرهنگ احمد کرمی اسد،رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور،قریب به دو ماه پیش در خصوص تطبیق خلافی صادره با آنچه که مراکز پلیس +10 به عنوان محتویات مورد نیاز متقاضیان ارائه می کنند عنوان می کند:بعضا چند روز زمان طول می کشد تا فایل جرایم و اعمال قانون،در سامانه پلیس ثبت شود و به واقع میان ثبت جریمه و اعمال قانون تا ثبت آن در سامانه چند روزی طول می کشد.

سرهنگ کرمی اسد،علت و دلیل بروز این نارسایی را در مشکلات فنیِ سامانه ثبت جرایم قلمداد می کند.

امید آن می رود با به روز شدن و تسریع ثبت اطلاعات میان زمان ثبت تخلف رانند گی با آنچه که در سامانه لحاظ می شود دسترسی و کنترل مردم در خصوص ارائه اطلاعات از خلافی خودرو تسریع شود تا ضرورتی برای مراجعه حضوری به مراکز پلیس+10 در این خصوص  احساس نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فخرالدین تاجی
۰۸:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
واقعا خجالت آوره.جریمه اشتباهی میشی.بعد میری پیگیریش کنی میگن 60000 تومن ارزش نداره.چون به هزینه اعتراضش نمیرزه.بعد هنگام پرداخت پیامکی یا اینترنتی شناسه رو نمیده تا مجبور بشی بری از دفاتر بگیری و یه هزینه هم اونجا بدی.واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۰۸:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
دو تا جریمه با دوربین واسم ثبت شده در صورتی که فیلمای دوربین دارم که تو اون ساعت ها من کامل سر کار بودم
Germany
عرفان تبریزی
۱۵:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام
بنده رفتم پلیس +10 واسه خلافی 5000 تومان گرفته چاپ کرده اوکی 15 هزار تومان گرفته سه ستونه زده بعدش دوباره 5 هزار تومان گرفته پرینت گرفته واقعا دزدیه و درست نیست اینقدر پزنه کنیم پلیس +10
Japan
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۴ دی ۱۳۹۶
فروردین ۹۴ جریمه ۳۰۰۰۰ تومانی در رشت برام صادر شد درصورتی که من اصلا دررشت نبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
متاسفانه سایت بیمارستان میلاد هم مدتی است که پذیرش اینترنتی خود را متوقف کرده و فقط از طریق تماس تلفنی پذیرش بیمار دارد....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
برای دریافت خلافی موتور نمیتوانید از سایت استفاده کنیدحتما بایستی به دفاتر خدمات مراجعه کنید و هزینه پرداخت کنید.
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
دفاترپلیس یک چیز می گه سایت وپیامک یک چیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
هزینه پرینت 500 تومانی رو 3800 تومان میگیرن . وقتی هم پرداخت میکنی اعمال نمیشه و باز تو لیست خلافی ها میمیونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
امدم خلافی گرفتم دیدم برام جریمه با دوربین زدن تو خ ولیعصر 95/4/15ساعت 16:28در صورتی که من سر کار بودم وماه رمضان بوده وبه هیچ عنوان من آن منطقه نبودم ولی میگن باید جریمه آنها را پرداخت کنم سپس پیگیری کنم چرا ؟چرا باید پول بدهم ؟ چرا کسی جوابگوی مانیست ؟ چرا کسی که با تعقییر شماره وارد طرح می شود ویا خلافی می کند را فرد دیگری باید بپردازد . در تصویر نیز خودرودیگری است ولی می گویند باید پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
شهريور پارسال از طريق دوربين جريمه شدم همون موقع از طريق سايت راهور پرداخت كردم شماره پيگيري هم گرفتم.اما هنوز كه هنوزه جريمه رو داره نشون ميده كلي زنگ زدم ميگن بايد حتما حضوري بياي شهرك آزمايش .حساب كردم اگه از شهرستان پاشم برم شهرك آزمايش از جريمم هزينش بيشتر ميشه .كلا بي خيالش شدم
-
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
من پارسال متاسفانه تصادف كردم و ماشينم به پاركينگ راهنمايي و رانندگي رفسنجان انتقال دادن و 25روز ماشينم تو پاركينگ بوده جالب 18قبض جريمه برام اومده كه تاريخهايش همان روزهايي بوده كه ماشين تو پاركينگ بوده به هر كجا كه مراجعه كردم جوابي ندادن و مبلغ 750000تومن برام جريمه اورده بودن/ خب ديگه بايد پليس يك جورايي حقوق پرسنلش را بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
فروردین ۹۴ جریمه ۳۰۰۰۰ تومانی در رشت برام صادر شد درصورتی که من اصلا دررشت نبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
خلافی گرفتم ۲۰۰ هزار تومان جریمه برام نوشتند ،در حالی که خرداد ماه۹۵ من در آن جاده تردد نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
خرداد ماه از طریق سایت راهور و از طریق درگاه بانک ملی و بانک دی جریمه هام رو بطور کامل پرداخت کردم ولی هنوز چند تا ثبت نشده ، توی سایت که استعلام میکنم یه بار ۱۱ تا نشون میده ،یه بار ۹ تا ،از دفتر که استعلام میگیرم ۳تا .ولی همش رو هم پرداخت کردم .پول هم از حسابم کم شده ولی هر چی پیگیری کردم به نتیجه ای نرسیدم.تازه کارمند بانک هم هستم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
پرینت برگه خلافی ۳۸۰۰ ت اب میخوره! مگه چه کار خاصیه این همه هزینه پرینت یک برگه فوقش ۲۰۰ تومانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
من از قسمت انتخاب تکی در سایت پرداخت خلافی خودرو یک جریمه رو انتخاب و پرداخت کردم ....حالا بعد از 4 ماه هنوز هم توی لیست پرداخت نشده ها هست....آخه چرااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
وقتی از سایت خلافی میگیری یه چیزه دفاتر 110 یه چیز دیگه، حتما باید پول بدی تا اطلاعات بگیری!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
من از طريق سايت وقتي گفتن دو برابري بخشيده شده پرداخت كردم بي وجدانها تو صفحه اول عدد رو كم كردن ولي شناسه رو نه، وقتي پرداخت كردم ديدم همون دوبله رفته تو پاچم، رفتم پيش فرمانده راهور فارس گفت سايت اصلن به ما ربطي نداره مال بخشش خصوصيه، گفتم بابا سايت پليس راهوره مگه ميشه، داد زد و ميخواست بازداشتم كن ، با سلام و صلوات يه جوري اومدم بيرون كه فقط نگيرنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
مگه خلافی با دوربین دو برابر میشه؟ مال من دو برابر شده! توی سایت راهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
خرداد ماه از طریق سایت راهور جریمه پرداخت کردم هنوز هم ترتیب اثر ندادن. خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
من از سایت خلافی گرفتم و سه تا جریمه داشتم که پرداخت کردم
اما موقع فروش خودرو برای دو سال قبل 29 اسفند ساعت بیست و سه و پنجاه و نه دقیقه و پنجاه و نه ثانیه یه جریمه در اومد که اونم پارک دوبل تو یه خیابون خلوت خیلی جالبه اخرین ثانیه سال پارک دوبل تو خیابون خلوت در حالی که اصلن من مسافرت بودم
هیچ قبضیم صادر نشده
تو خلافیم نشون نمیداد
وقتی پرسیدم گفتن اینا عادیه باید پولشو بدین
لطفا بررسی کنین ،تنها من نبودم خیلیا مثل من بودن
آخرین اخبار