ارومیه؛

تاکید استاندار بر اجرای برنامه هایی برای آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد

مقام عالی استان بر اجرای برنامه هایی برای آگاه سازی، مشاوره و شاداب سازی جامعه با هدف پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سعادت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بر انتقال شجاعت ها ، ایثارگری ها و پایداری دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان تاکید کرد .

استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از راههای پیشگیری از ابتلا جوانان به مواد مخدر ایجاد فضاهای ورزشی ، ارائه آموزشهای لازم به جوانان و نوجوانان و ایجاد مراکزی برای مشاوره و ارائه راهنمایی های لازم است که در این خصوص باید برنامه هایی برای آگاه سازی، مشاوره و شاداب سازی جامعه برنامه ریزی و اجرا شود .

سعادت در این جلسه ورزش را یکی از مهمترین بخش ها در حوزه تربیتی ، اشتغال و آینده جوانان عنوان نمود و گفت: پرداختن به این امر و حمایت و تقویت از برنامه های ورزشی یکی از مهمترین عوامل در شاداب سازی و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان است .

استاندار آذربایجان غربی همچنین به جذب ، برنامه ریزی و استفاده از خیرین در حمایت از برنامه های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ، تشکیل و اجرای سامانه تشخیص هویت ، افزایش حمایت های درمانی و بیمه ای از مبتلایان به اعتیاد تاکید نمود.

سعادت همچنین به ضرورت ایجاد مراکز مشاوره و راهنمایی در استان تاکید نمود و مقرر شد این مراکز توسط سازمان بهزیستی و برای مشاوره و راهنمایی جوانان و آشنایی بیشتر آنان با خطرات و مضرات بلای خانمان سوز اعتیاد ایجاد و راه اندازی شود.

در ادامه این جلسه سردار اصلانی فرمانده نیروی انتظامی استان و دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان نیز به ارائه گزارشی از کشفیات ، دستگیری ها و آموزش دیدگان در خصوص پیشگیری از اعتیاد و اقدامات در حوزه درمان معتادین پرداخت .

در این جلسه همچنین گزارشی از مصوبات و دستور کار جلسه گذشته این جلسه و همچنین آخرین وضعیت احداث اردوگاه کاردرمانی استان به ظرفیت 500 نفر که در حال حاضر از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است ارائه شد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.