یزد؛

بهره مندی 18 هزار یزدی از بیمه عشایری و روستایی

تاکنون بیش از 18 هزار یزدی تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: تاکنون 18 هزار و 350 نفر در سطح استان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند و 89  هزار نفر مشمول خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

حسن ابراهیمی افزود: استان یزد از لحاظ درصد جذب جمعیت مشمول در سال های اخیر رتبه 19 کشور را دارد و دستگاههای فرهنگی و اطلاع رسانی باید برای جذب بیشتر این قشر درجهت پوشش بیمه ای تلاش کنند. 

وی با توجه به مزایای این بیمه خاطر نشان کرد: کشاورزان، روستاییان و عشایر با پرداخت 15درصد حق بیمه که 10 درصد آن را دولت پرداخت می کند بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یزد تصریح کرد: از 18 صندوق بازنشستگی در کشور چهار صندوق آن اصلی است و درصندوق بیمه روستایی و عشایری دولت نقش کار فرما را دارد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: جهت بازنشستگی نیاز به داشتن 15 سال سابقه بیمه پردازی و 65  سال سن می باشد و یکی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان امکان انتقال سابقه است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 900 نفر در استان یزد مستمری بگیر این صندوق هستند تصریح کرد: هر فرد بالای 18 سال بخصوص دانش آموزان و دانشجویان مربوط به خانواده های روستایی، کشاورز و عشایر می توانند با عضویت در این صندوق برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.