یزد؛

آغاز سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در یزد

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی امروز با گرامیداشت یاد مرحوم حاج حسن دانش، قربانی فاجعه منا، در امامزاده سیدجعفر (ع) یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد در حاشیه مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها اظهار کرد: با برگزاری مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره از رقابت‌های قرآن کریم و شرکت پرشور فعالان قرآنی، از میان ۸۲۲ شرکت کننده ۲۹۸ نفر شامل ۱۳۰ برادر و ۱۶۸ خواهر به مرحله استانی راه یافتند.

حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی گفت: این دوره از مسابقات در ۹ رشته شامل حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، ترتیل و ... برگزار می شود و برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری رقابت‌ها که پاییز امسال در گیلان برگزار می شود، اعزام می شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۳ نفر از استان یزد راهی مسابقات کشوری شدند و امسال نیز به طور قطع شاهد درخشش چهره های جدید در این مسابقات خواهیم بود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه مسابقات قرآن اوقاف، معتبرترین مسابقات قرآن است و تا سطح بین‌المللی ادامه دارد، عنوان کرد: از استان یزد در طول چند سال گذشته نوابغ بسیاری به مسابقات بین ‌المللی اعزام شده و در چند دوره مقام نخست جهان را کسب کرده اند.

میرجلیلی از جمله این نوابع به مرحوم حاج حسن دانش، قربانی فاجعه منا اشاره کرد و افزود: امسال نیز مسابقات استان یزد ویژه بزرگداشت این نابغه قرآنی برگزار شده است.

انتها پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار