تبریز؛

شرکت بیش از 235 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل امور مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های کشور گفت : بیش از 235 هزار نفر از سراسر کشور دراین جشنواره شرکت کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محسنی در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه مرکزی تبریز افزود : از این تعداد بیش از 142 هزار نفر در بخش مکتوب و بیش از 92 هزار نفر در بخش کتابخوانی الکترونیک شرکت کردند .

وی افزود : 10 هزار و 12 خانواده و 30 هزار و 734 شرکت کننده به صورت انفرادی در این جشنواره شرکت کردند که از مجموع شرکت کنندگان 45 هزار نفر حایز امتیاز شدند و 2 درصد از آنها با قرعه کشی جایزه دریافت کردند .

محسنی با اشاره به اینکه در هر استان هشت کتابدار نیز به عنوان نفرات برتر تجلیل می شوند، گفت : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این جشنواره مشارکت کرد که آثار آن شرکت فارسی زبانان سراسر دنیا در این جشنواره بود.

وی خاطرنشان کرد: پنج دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شده که بنا به پیشنهاد بنیاد فرهنگی و هنری رضوی برگزاری این جشنواره از ششمین دوره آن به نهاد کتابخانه ها سپرده شد .
 
محسنی گفت : یکی از ویژگی های جشنواره کتابخوانی این دوره نسبت به دوره های گذشته شرکت افراد در 2 بخش فردی و خانوادگی بود و منابع جشنواره از یک منبع به 3 کتاب افزایش یافته است .

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت : حدود 30 هزار و 724 نفر از استان در این جشنواره شرکت کردند که هیات داوران 3 خانواده منتخب و 19 نفر منتخب در بخش انفرادی را انتخاب کردند .

شهرام خدایی افزود : آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره پس از استان های اصفهان و فارس در جایگاه سوم قرار دارد .

وی همچنین افزود: هر کس باید به اندازه توان خود از اقیانوس بی کران رضوی توشه ای بردارد و دارای حیات طیبه شود؛ پیروی از راه امامت تکمیل کننده وحدانیت خداست یعنی بدون امامت و ولایت توحید معنا پیدا نمی کند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در اختتامیه این جشنواره گفت : مکتب رضوی که از اسلام نشات گرفته، در واقع مکتب حکمت آموزی و علم آموزی است .

محمد محمدپور همچنین در خصوص فواید کتابخوانی، اظهار کرد : مطالعه و کتابخوانی از شاخص های توسعه است و با تقویت و ارتقای این شاخص امکان پیمودن پله های ترقی در جامعه به وجود می آید .

وی تاکید کرد : راه توسعه از کتابخوانی می گذرد و با ارتقای دانش جامعه این راه قابل پیمودن خواهد بود .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت : کتابخوانی امر مقدسی است چون راه افزایش معلومات و معنویات است .

لطیفی افزود : رسانه ها در احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در جامعه سهم بسیار عمده ای دارند که باید این رسالت را محقق کنند .

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی به مناسبت دهه کرامت، در سه رده سنی به صورت انفرادی و خانوادگی و در قالب های مکتوب و الکترونیکی برگزار شد.

'دوست مهربان کبوترها' نوشته مجید محمدی در قالب مسابقه نقاشی برای کودکان، 'اعتراف غلامان' نوشته حمیدرضا شاه محمدی در رده سنی نوجوان و کتاب 'امام علی بن موسی الرضا(ع)' اثر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در رده بزرگسال کتاب های در نظر گرفته شده برای این مسابقه بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار