تبریز؛

روستاهای شهرستان بستان آباد صاحب کتابخانه می شوند

فرماندار بستان آبادگفت: روستاهای بالای 700نفر جمعیت شهرستان صاحب کتابخانه می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدر شکوهی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستان آباد با بیان اینکه بیش از 85درصد جمعیت شهرستان در 187 روستا زندگی می کنند ضرورت توجه به توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی را یاد آور شد و گفت:تا پایان سال روستاهای با جمعیت بالای 700خانوار صاحب کتابخانه می شوند.

شکوهی در ادامه استفاده از ظرفیت فضای مجازی را در توسعه فرهنگ کتابخوانی ضروری برشمرد و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم فضای مجازی جوانان را از کتابخوانی وفرهنگ مطالعه دور کند بلکه باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کتاب های مناسب و افزایش فرهنگ مطالعه بهره‌برداری کنیم.

فرماندار بستان آباد همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 18کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان گفت : مساجد پایگاه محکمی برای ایجاد و رونق کتابخوانی هستند که کانون های فرهنگی و هنری نیز میتوانند دراین زمینه موثر باشند.

وی در پایان با ابراز نارضایتی از سرانه پایین فضای کتابخانه و تعداد کتابها در شهرستان گفت:در شهرستانی با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت تنها 3 باب کتابخانه عمومی و 41هزارجلدکتاب در دسترس عموم قرار دارند که وضعیت مطلوبی نیست و باید فورا نسبت به اقزایش سرانه کتاب و فضای کتابخانه های شهرستان اقدام کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.