کرمان؛

اختصاص 5 هزار و 800میلیارد اعتبار به واحدهای تولیدی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ازپیش بینی حدود 5 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار به واحدهای تولیدی استان اختصاص داده شود تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین غفاری منش گفت : وزارت صنعت و معدن هفت راهبرد اصلی برای رفع مشکلات کسب و کار ارائه کرده و مشکل اصلی بنگاه های صنعتی، کمبود نقدینگی و تامین آن است.

وی افزود: در استان کرمان 300 واحد صنعتی و طرح برای استفاده از تسهیلات در سامانه بهین یاب شناسایی شده اند که در این راستا هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هرچند با توجه به بودجه 16 هزار میلیارد ریالی طرح در کشور، این مبلغ برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمان بسیار کم است ، افزود: 415 واحد تولیدی فعال، نیمه فعال، تعطیل و طرح های صنعتی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان به بانک ها معرفی شده اند.

غفاری منش با بیان اینکه 11 هزار نفر اشتغال موجود در این بنگاه هاست گفت: با اختصاص این تسهیلات شاهد تعدیل و اخراج نیرو نخواهیم بود ضمن آنکه 12 هزار و 500 نفر اشتغال تثبیت شده و جدید در قالب این طرح ها ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 100 میلیارد ریال به هفت واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شده است که با توجه به آمار پرداخت تسهیلات به یکهزار و 300 واحد تولیدی در کشور، عملکرد خوبی نمی باشد.

وی تصریح کرد: انتظار ما بیشتر از این است و اگر سیستم بانکی همراهی نکند و به این روند ادامه دهند این طرح در استان کرمان شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار