افزایش بهای نفت و دلار همزمان با کاهش قیمت طلا

عربستان در حالی می خواهد سقف تولید نفت خود را افزایش دهد که آمریکا دچار کمبود تولید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، افزایش بهای نفت، روز چهارشنبه با وقفه روبه رو شد. پس از کاهش غیرمنتظره تولید نفت خام و بنزین آمریکا، خبر افزایش تولید نفت عربستان با وجود در پیش بودن گفتگوهای اوپک، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شد.
 
گزارش هایی مبنی بر خروجی پالایشگاه های آمریکایی، از جمله تاسیسات 502500 بشکه در روز باتون روژ لوئیزیانا نیز در قطع روند جهشی نفت، وقفه ایجاد کرد.

در همین راستا، بهای نفتوست تگزاس اینترمیدییت، تنها 21 سنت و به میزان 0.45 درصد افزایش داشت و به بشکه ای 46 دلار و 79 سنت رسید. 

نفت خام برنت نیز تنها 67 سنت افزایش داشت و به بشکه ای 49 دلار و 90 سنت رسید.
بعد از این که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش 2 میلیون و 500 هزار بشکه ای داخلی خبر داد، بهای نفت مدت کوتاهی افزایش یافت و تحلیل گرانی که انتظار داشتند 522 هزار بشکه تولید شده باشد، غافلگیر شدند.

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخیره بنزین نیز 2 میلیون و هفتصد هزار بشکه افت داشته است و از پیش بینی های 1 میلیون و 600 هزار بشکه، فراتر است.

اما به نقل از آی بی تایمز، از آن طرف در آستانه برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، نهاد تعیین نرخ بهره آمریکا در ماه جولای، بهای طلا افت کرد.

قرار دادهای تحویل ماه دسامبر طلای فیوچرز به میزان 0.43 درصد یعنی 5 دلار و 90 سنت کاهش یافت و بهای طلا به هر اونس 1357 دلار و 90 سنت رسید. با قدرت گرفتن دوباره دلار با تقویت احتمال افزایش بهره ها در ماه سپتامبر در آمریکا، باعث ادامه روند کاهشی بهای طلا شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار