سمنان؛

برگزاری دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسری در شهریورماه

دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسری با محوریت نان و لبنیات ۲۴ لغایت ۲۶ شهریور ماه در شهرستان گردشگری مهدیشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نظر به اهمیت حوزه گردشگری و تقویت پتانسیل های عشایری و تاثیر آنها بر اقتصاد مقاومتی و نیز با توجه به برگزاری موفق یازده جشنواره توسط ایل بزرگ سنگسر از شهرستان مهدیشهر استان سمنان، ستاد دائمی و مردمی برگزاری جشنواره های ایل سنگسر، "دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسری” با محوریت نان و لبنیات” را در  ۲۴ لغایت ۲۶ شهریور ماه در شهرستان گردشگری مهدیشهر برگزار می کند.
نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات شهرستان مهدیشهر با نام نمایشگاه  "قربان تا غدیر”  ۲۲ لغایت ۳۰ شهریور در پارک آبشار مهدیشهر برگزار می شود و سعی بر آن دارد که محصولات شهرستان مهدیشهر بویژه ایل سنگسر را بطور جامع به عرضه عموم برساند.
افتتاح رسمی جشنواره درعصر روز چهارشنبه ۲۴ شهریور با حضور مسئولین کشوری، هنرمندان، فرهیختگان و مردم غیور همراه با معرفی برنامه ها و اهداف جشنواره و اجرای موسیقی در محل هتل دربند برگزار خواهد شد. در این مراسم از کتاب های ویژه جشنواره با عناوین "کیلا” نان های سنتی ایل سنگسری و "خورشی”  لبنیات در ایل سنگسری تالیف مهندس حسن پاکزادیان رونمایی خواهد شد.
جنگ عید قربان در شامگاه چهارشنبه ۲۴ شهریور در پارک آبشار مهدیشهر برای میهمانان و شهروندان تدارک دیده شده این جنگ حاوی برنامه های مفرح بوده و یکی از قسمتهای مهم آن مراسم یادمان شهدای عشایری است.
فستیوال نمایشی خودروهای آفرود و پرواز نمایشی پاراموتورها در صبح پنج شنبه ۲۵ شهریور در منطقه گردشگری دربند از برنامه های ویژه و هیجان انگیز جشنواره است.
سمینار تخصصی گردشگری عشایری و نیز نمایش کوچ پاییزه عشایر ایل سنگسری از برنامه های تخصصی حوزه عشایری دوازدهمین جشنواره است که در روز پنج شنبه ۲۵ شهریور در منطقه گردشگری مهدیشهر برگزار می شود.
مسابقات ویژه ورزشی و بومی محلی برای جشنواره دوازدهم تدارک دیده شده که دور نهایی آن عصر پنج شنبه ۲۵ شهریور برگزار می گردد. سوارکاری، تیراندازی با کمان، مسابقات محلی کُردوسی و کِلاسنگ از جمله این مسابقات است.
جنگ عید غدیر با حضور مهمانان ویژه و با تدارک برنامه های شاد و مفرح همراه با نورافشانی و بسیاری برنامه های متنوع دیگر، شامگاه پنج شنبه ۲۵ شهریور در منطقه گردشگری دربند لحظات ناب و تکرارناپذیری را برای مهمانان رقم خواهد زد.
پیاده روی و ورزش همگانی صبح روز جمعه ۲۶ شهریور از میدان ولایت تا غار دربند مهدیشهر برگزار خواهد شد و در پایان حضار ضمن شرکت در افتتاح رسمی موزه سنگ و فسیل سنگسر، از صبحانه محلی عرضه شده در منطقه گردشگری دربند در صورت تمایل استفاده خواهند کرد.
مسابقه عکس سنگسر، مسابقات نقاشی کودکان، برنامه های ویژه کودک و نوجوان، بازدید از اماکن گردشگری مانند غار دربند، عمارت خیل خان، موزه سنگ و فسیل سنگسر، موزه عشایری ایل سنگسر و غیره از دیگر برنامه های جشنواره است.
گفتنی است ستاد جشنواره گردشگری ایل سنگسری با بیش از ۱۵۰ نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد در قالب تیم های تخصصی و با حمایت و هدایت مسئولین، سازمان ها، نهادها، هیئت های ورزشی، عشایر ایل سنگسر و عموم مردم مهدیشهر در برگزاری این جشنواره شرکت نموده و از همه مردم شریف ایران برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.