تعلق نگرفتن بودجه عمرانی و پژوهشی وزارت علوم به دانشگاه‌های غیر انتفاعی

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و مؤسسات غیر دولتی گفت: به دلیل کاهش دانشجویان و افزایش هزینه‌های جاری بودجه عمرانی و پژوهشی این دانشگاه به دلیل کمک نکردن وزارت علوم کاهش یافته است.

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و مؤسسات غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تقویم آموزشی سال تحصیلی جدید اظهار داشت: زمان ثبت‌نام و انتخاب واحد این دانشگاه بر طبق دستور‌العمل ابلاغی‌ وزارت علوم از 23 شهریور ماه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان ورودی قدیم صورت می‌گیرد و انتخاب واحد افراد جدید الورود طبق دستور‌العمل سازمان سنجش و پس از اعلام نهایی اسامی قبول‌شدگان انجام می‌شود.

وی یادآور شد:حذف واضافه در دانشگاه‌های غیر انتفاعی دو هفته پس از شروع سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد که هر دانشگاه 16 جلسه آموزش را برای دانشجویان مد نظر قرار داده است.

آهون‌منش عنوان کرد: بودجه عمرانی دانشگاه غیر انتفاعی به دلیل کاهش دانشجویان از بین رفته است و اگر واحدی هزینه‌های آموزشی جاری خود را پرداخت کرد به شرط باقی بودن مبلغی از آن را در اختیار بخش توسعه عمرانی دانشگاه‌ها و مقوله پژوهش می‌گذارد.

وی عنوان کرد: برای دانشجویان مقطع ارشد با تصویب هیئت امنای هر دانشگاه مبلغی را به عنوان طرح‌های پژوهشی پایان‌نامه و شکایات در نظر گرفته شده که به دلیل کمک نکردن وزارت علوم به این دانشگاه خصوصی این میزان در سال اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های جاری بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار