شوکه شدن مسکو از پیشنهاد رییس سابق سیا برای کشتن نیروهای ایرانی و روس در سوریه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات رییس اسبق سازمان سیا مبنی بر کشتن نیروهای ایران و روسیه در سوریه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، ماریا زاخارووا -- سخنگوی وزارت خارجه روسیه -- اظهارات مایکل مورل، رئیس اسبق سازمان سیا مبنی بر کشتن نیروهای ایران و روسیه در سوریه را محکوم کرد و افزود این سخنان ما را شوکه کرد. 

ماریا زاخارووا روز پنج شنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود از مایکل مورل انتقاد کرد و گفت: مورل گفته بود «روس‌ها و ایرانی‌ها» را در سوریه بکشید.

زاخارووا افزود: چنین اظهاراتی تلاش‌های امریکا و روسیه برای حل و فصل بحران سوریه را زیر سوال می برد.

مورل هفته گذشته گفته بود امریکا در سوریه باید گروه‌های مسلح محلی را مسلح کند و به آنان دستور دهد تا نیروهای ایران و روسیه را هدف قرار دهند.

وی مدعی شده بود: «ما باید کاری کنیم تا روس‌ها و ایرانی‌ها هزینه اندکی پرداخت کنند ... ما باید کاری کنیم تا ایرانی‌ها هزینه حضور در سوریه را بپردازند. ما باید کاری کنیم تا روس‌ها هزینه پرداخت کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود این اظهارات ما را شوکه کرد. 

زاخارووا همچنین در بخش دیگری از این سوال و جواب، حمله هوایی روز دوشنبه ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در یمن را محکوم کرد.

سازمان پزشکان بدون مرز از کشته شدن یک پزشک این سازمان و 13 بیمار و همچنین زخمی شدن 20 نفر دیگر در این حمله خبر داد؛ این چهارمین حمله ائتلاف سعودی به بیمارستان‌های سازمان پزشکان بدون مرز در یمن به شمار می‌آید.

زاخارووا تصریح کرد: «ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که استفاده از نیروی نظامی علیه اهداف غیرنظامی کاملا غیرقابل قبول است. ما خواستار بررسی گسترده درباره موارد نقض قوانین بشردوستانه بین المللی و همچنین اقداماتی جامع برای جلوگیری از تکرار این موارد در آینده هستیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
نیروهای ایرانی روسی هندی افغانی پکی تاجیک قرقیز بنگل ،نپال،بوتان ،ازبک ،ترکمن،ترک،مصر،لیبی یمنی کویت بحرین اردون لبنان امارات عمان الجزایر سودان سوری عراقی عربستانی اندونزی مالزی سنگاپور برونیی تایلندی لایوس میانمار دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
سیاستمداران و سازمان سیا امریکا یه مشت حرومزاده وهارتر از سگ هستند
آخرین اخبار