رویترز: فساد گسترده در ارتش آمریکا/ دستکاری چند تریلیون دلاری در حساب های بودجه ارتش

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به فساد مالی گسترده در ارتش این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد؛ حساب های مربوط به بودجه ارتش این کشور چنان بی نظم است که مقامات ارتش به منظور ایجاد تراز مالی ساختگی، چندین تریلیون دلار در حساب های مربوطه دستکاری کرده اند.

بر این اساس، اداره بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود در این باره اعلام کرد: ارتش آمریکا تنها در یک برهه سه ماهه در سال 2015، مبلغ دو تریلیون و 800 میلیارد دلار را در حساب های خود دستکاری کرده است. همچنین بر اساس این گزارش، رقم دستکاری در حساب های ارتش آمریکا در سال 2015 به شش تریلیون و 500 میلیارد دلار بالغ می شود. این در حالی است که ارتش آمریکا هنوز هم قادر نیست برای دفاع از این آمار و ارقام، رسید ها و فاکتورهای مربوطه را ارائه کند، به همین دلیل می توان عنوان کرد این آمار و ارقام ساختگی است.

در پایان این گزارش آمده است: ارزیابی های مالی مربوط به سال 2015 نشان می دهد اظهار نامه های مالی ارتش آمریکا در این سال، «به شکل چشمگیری نادرست» است.

کارشناسان در این باره اعلام کردند افشای دستکاری در ارقام مربوط به حساب و کتاب های ارتش آمریکا، جدیدترین نمونه از مشکلات گسترده مالی است که از چندین دهه پیش گریبانگیر وزارت دفاع آمریکا بوده است.

بنا بر اعلام کارشناسان مالی، حسابرسی های دقیقتر می تواند نشان دهد وزارت دفاع آمریکا چگونه در حال هزینه کردن بودجه های تخصیص یافته است. بودجه تخصیص یافته شده به وزارت دفاع آمریکا در سال 2016، برابر با 573 میلیارد دلار است که بیش از نیمی از کل بودجه سالانه تخصیص یافته شده به وسیله کنگره آمریکا را تشکیل می دهد. همچنین، وجود اشتباهات و حساب سازی ها در ارتش آمریکا به احتمال زیاد در آینده، پیامدهای منفی گسترده ای را برای همه تشکیلات وزارت دفاع این کشور ایجاد خواهد کرد.

کنگره آمریکا پیشتر اعلام کرده بود آخرین مهلت وزارت دفاع این کشور برای آماده کردن حساب های مالی، سی ام سپتامبر سال 2017 خواهد بود. این در حالی است که گزارش های اخیر نشان می دهد وزارت دفاع به احتمال زیاد قادر نخواهد بود این ضرب الاجل را محقق کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار