مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: حمايتهای غيركارشناسی و احساسی از دستفروشی قرار است چه بلايی برسر اقتصاد و چرخه توليد در كشور بياورد!؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم چیذری مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران، در اینیستا گرام خود از درآمد بالای بادكنك فروش ها نسبت به كارمندها انتقاد کرد.


وی نوشت: «دستفروشی جزء شغلهای پردرآمد در كشور شده، حمايتهای غيركارشناسی و احساسی از دستفروشی قرار است چه بلايی بر سر اقتصاد و چرخه توليد در كشور بياورد!؟


بادكنك فروش جوانی را ديدم كه در خيابان حضرت وليعصر (عج) هر بادكنك را 2 هزار تومان می فروخت، وقتی درآمدش را جويا شدم، می گفت هر بادكنك را 200 تومن می خرم و الباقی اش سودم است.


چون ديدم توان دارد بهش پيشنهاد كار دادم و اولين چيزی كه پرسيد گفت حقوقش چقدر است، وقتی فهميد نيروهای شهربان حدود يك ميليون و هشتصد هزار تومن می گيرند، لبخند معنا داری زد و گفت: "من فقط غروب ها هستم و در روزهای عادی هفته حداقل روزی 50 عدد بادكنك می فروشم (يعنی روزيی كمتر از پنج ساعت كار) و درآمدم ماهيانه ام حدود 3 ميليون تومان است."


 ديگر چيزی نداشتم كه بگويم، فقط گفتم(خدا بركت دهد)


حال قضاوت را به عهده شما می گذارم كه يك كارمند در فضای اداری يا يك كارگر كارخانه و يا توليدی، به صورت متوسط ماهيانه بين يك ميليون و هشتصد تا 2 ميليون و پانصد هزار تومان درآمد دارد و وقتی در فضای كسب و كار اين امكان باشد كه با شغل كاذب دستفروشی و بادكنك فروشی درآمدی بيشتر از يك كارمند و يا كارگر داشت، چه بر سر فضاهای كار و توليد خواهد آمد؟


 حمايتهای غيركارشناسی و احساسی از دستفروشی قرار است چه بلايی برسر اقتصاد و چرخه توليد و فعاليت های كارگری در كشور بياورد!؟ رابطه ی اين حمايتها با اقتصاد مقاومتي چيست؟»


بادكنك فروش ها پر درآمدتر از كارمندها/چه بلايي بر سر اقتصاد و چرخه توليد در كشور می آید؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار