حافظی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

نابودی سفید بالک ها 3 الی 5 سال زمان نیاز دارد/روش‌های نمایشی تاثیرگذار نیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان، برای از بین بردن این حشرات 3 الی 5 سال دیگر زمان نیاز است.

از بین بردن سفید بالک 3 الی 5 سال زمان نیاز دارد/روش های نمایشی تاثیرگذار نیسترحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حضور مگس های سفید بالک در شهر تهران، اظهار داشت: موضوع از بین رفتن حشرات مفید توسط کاغذهای زرد رنگ کاملا صحت دارد، به همین دلیل امیدواریم که هرچه سریعتر راه های جایگزینی برای نابودی کامل این حشرات، مطرح شود تا دیگر به حشرات مفید آسیب وارد نشود.

وی با بیان اینکه بیش از 3 سال از حضور این حشرات در شهر تهران می گذرد، افزود:  بر اساس مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان و متخصصان در این زمینه ، برای از بین بردن این حشرات 3 الی 5 سال دیگر زمان نیاز است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بر اساس مطالعات کارشناسان، موثرترین روش مقابله با این حشرات، آبشویه گیاهان است، گفت: اگر محل تجمع این حشرات را به صورت منظم و در قالب یک برنامه ریزی مشخص، آبشویه کنیم، می توانیم آنها را از بین ببریم.

حافظی با اشاره به اینکه در طول 2 سال گذشته آبشویه درختان به صورت نمایشی و پراکنده انجام می شد، افزود: این روش های نمایشی تاثیر گذار نیست، به همین دلیل برای اثر بخشی بیشتر، در سال جاری با محوریت وزارت جهاد کشاورزی جلساتی با مسئولان مجموعه گیاه پزشکی، سازمان بوستان ها و فضای سبز و موسسه تحقیقاتی برگزار شد تا با یک برنامه ریزی دقیق، مقابله با این حشرات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه امسال به صورت جدی مقابله با حشرات سفید بالک در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گرفته است، گفت: امیدواریم با مداخلاتی که این تیم ها انجام می دهند، طی دو سال آینده، شاهد کاهش این حشرات باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نصب کاغذهای زرد رنگ به دور درختان برای نابودی حشرات سفید بالک، افزود: قطعا برای از بین بردن کامل این حشرات کارشناسان نیازمند مطالعات بیشتری در این خصوص هستند، چراکه برای اولین بار در کشور با این پدیده مواجه شدیم.

حافظی با بیان اینکه شهرداری تهران تاکنون نظرها و جمع بندهای کارشناسان را برای از بین بردن این حشرات اجرایی کرده است، تصریح کرد: موضوع از بین رفتن حشرات مفید توسط کاغذهای زرد رنگ کاملا صحت دارد، به همین دلیل امیدواریم که هرچه سریعتر راه های جایگزینی برای نابودی کامل این حشرات، مطرح شود تا دیگر به حشرات مفید آسیب وارد نشود.

وی با بیان اینکه کمیته تشکیل شده در راستای برنامه ریزی های سه جانبه مطالعه و استفاده از آخرین روش ها و نکات علمی روز دنیا را برای از بین بردن حشرات سفید بالک در دستور کار خود دارد، گفت: باید مطالعات هر چه سریعتر در اختیار واحدهای اجرایی قرار گیرد تا با کمترین آسیب بتوان این حشرات را از بین برد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه انتظار داریم همه ارگان ها از جمله سازمان محیط زیست و شهرداری با همکاری یکدیگر حشرات سفید بالک را از بین ببرند، نه اینکه توپ را در زمین دیگری شوت کنند، تصریح کرد: شهرداری تهران ملزم به اجرای هر گونه طرحی برای از بین بردن این حشرات است.

حافظی اضافه کرد: قطعا کارشناسان حوزه سازمان محیط زیست باید در خصوص انتخاب یک راه مناسب برای مقابله با این حشرات مطالعاتی انجام و نظرات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: انتظار نداریم سازمان محیط زیست، خود برای رفع و نابودی حشرات اقداماتی در سطح شهر انجام دهد، اما انتظار داریم که مطالعه کند و خروجی آن را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
همانطور که خدا با پشه ناقابلش نمرود را زجر کش کردوکشت تا اون باشه ادعای خدایی نکنه !!!!استعمارگران هم با آوردن این موجودات تغییر ژنتیک داده وهمین سفید بالک ها و یا کرم درخت زیتون و....جلبگ سرخ خزروکرم ساقه خوار برنج خیلی نرم وکم هزینه محیط زیست کشور ومردم را به چالش کشیدند!!!
آخرین اخبار