شهدا عزت، غیرت و عظمت به جامعه دادند/ با عبرت از اهل بیت (ع) مقابل دشمنان ایستادگی خواهیم کرد

امام جمعه شیراز گفت: برگزاری یادواره شهدا نماد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است.

شهدا عزت، غیرت و عظمت به جامعه دادند/ با عبرت از اهل بیت (ع) مقابل دشمنان ایستادگی خواهیم کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در یادواره ۷۲ شهید منطقه قره باغ گفت: برگزاری یادواره شهدا نماد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است.

وی در این مراسم ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم تقدیم صلوات به ۷۲ شهید منطقه قره باغ و درود به خانواده‌های معظم شهدا از خداوند عزت و سربلندی همه خانواده معظم شهدا را آرزو کرد.

آیت الله دژکام ادامه داد: این ایام بزرگترین مصیبت بر اهل بیت (ع) است و کاروان اسرا در مسیر کوفه و شام می‌باشند که اوج غم‌های ائمه (ع) است.

امام جمعه شیراز با بیان آیه ۲ سوره صف خطاب به مومنان به توجه به برخی از مشکلات تصریح نمود:خداوند در قرآن کریم از برخی از مومنان گله می‌کند، چرا حرفی می‌زنید که عمل نمی‌کنید و این مسئله اخلاقی و مروت انان هاست که پای حرفی که می‌زند بایستد.

وی در خصوص وفای به عهد افزود: اگر حرف و عهدی می‌زنیم وفای به عهد کنیم چرا که قیامت در مورد عهد و وفای به آن هرکسی به هر شکلی سوال خواهد شد و آدم با مرودت که به قول و عهد خود وفا نماید دستش در دست خداست.

آیت الله دژکام با بیان اینکه امروز بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر جلو آمریکا کوتاه بیائیم مشکلات ما حل خواهد شد گفت: آمریکا بزرگترین جنایتکار دنیاست و کسانی که می‌گویند اگر کوتاه بیایم و دست از اعتقادهایمان برداریم مشکلات کشور حل خواهد شد این همانند یک خواب تعبیر نشدنی است.

نماینده مقام معظم رهبری با گرامی داشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید سرافراز استان فارس بیان کرد: امروزه اگر از رستم و شاهنامه صحبت می‌شود یک قصه است، ولی شهدا ما از آنان بالاترین چرا که ماجرای جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس واقعیت دارد و تک تک آنان قهرمانان و میدان داران بودنند و شهدا به جامعه عزت، غیرت و عظمت دادند.

وی با توجه به وعهد‌های الهی در خصوص استادگی در برابر کافران و سست نشدن و گردن کج نکردن در برابر یهود و نصاری، گفت: نمی‌گذاریم عزت اسلامی ایران را کس از ما بگیرد و ملت ما با عبرت گرفتن از هل بیت (ع) در مقابل برنامه‌های دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

در این مراسم یاد و خاطره شهید مدافع حرم شهید مهرداد قاجاری گرامی داشته خواهد شد.

گفتنی است منطقه قره باغ از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز، شامل ۱۸ روستا است و در شرق شهر شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

یادواره شهدا نماد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است

برچسب ها: شهدا ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار