اردبیل؛

ایده های جدید در حوزه کشاورزی و گردشگری حمایت می شود

استاندار اردبیل گفت: ایده های جدید در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و حوزه گردشگری ترویج شده و مورد پشتیبانی قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در همایش توسعه روستایی با محوریت اقتصاد مقاومتی در اردبیل افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گام های مهمی برای توسعه روستایی برداشته شده و از جمله می توان به بهسازی روستاهای نمونه هدف گردشگری اشاره کرد.

وی گفت: روستای خمس در شهرستان خلخال نمونه اقدام های انجام شده است و در صورت احداث راه خلخال - ماجولان - ماسوله تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل چند برابر افزایش می یابد.

استاندار اردبیل بیان کرد: کشت محصولات با ارزش افزوده بالا از دیگر اقدام ها برای توسعه روستاهاست که در این زمینه کشت بادام زمینی در برندق خلخال سال گذشته آغاز شد و صندوق مهر آفرین امید برای 110 نفر از روستاییان تسهیلات 100 میلیون ریالی با بهره پایین اعطا کرد.

خدابخش گفت: همچنین مجموعه هایی مانند بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغال زایی در روستاها گام های مناسبی برداشتند و از جمله برای یک هزار و 800 نفر توسط تسهیلات بسیج و یک هزار نفر نیز با تسهیلات کمیته امداد اشتغال زایی شد.

وی افزود: استان اردبیل در زمینه های مختلف از ظرفیت های مناسبی برخوردار است و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی باید نسبت به ایجاد واحدهای نوین دامداری ، باغداری ، کشاورزی و گردشگری در روستاهای استان اقدام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۷
خیلی عالی بود