رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: یک هیأت سرمایه‌گذار ترکی 12 میلیارد دلار در اردبیل و در قالب یک شهرک خصوصی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین پیرمؤذن افزود: ما یک ماه پیش برای مذاکرات اقتصادی بین ایران و ترکیه مأموریت داشتیم تا با یک هیأت سرمایه‌گذار ترکی تفاهمنامه همکاری امضا کنیم که قرار شد هیأت ترکی سرمایه‌گذاری را معرفی کند تا زمینه برای سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری در اردبیل و در قالب شهرک خصوصی فراهم آید.

وی با بیان اینکه بعد از سپری شدن دوران تحریم‌ها و در زمان پسابرجام توسعه و جذب سرمایه‌گذاران از هدف‌گذاری‌های اصلی بوده و در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز انجام شده است، گفت: انتظار می‌رود با اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی و ایجاد بسترهای مناسب در داخل کشور بتوان نسبت به رونق اقتصادی و تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی گام‌های عملی‌تر را برداشت.

پیرموذن با بیان اینکه در شرایط رکود که دولت تلاش می‌کند بسته‌های حمایتی متعددی را در بهبود شرایط اقتصادی فراهم آورد، این حضور سرمایه‌گذاران خارجی است که می‌تواند در استان‌های مختلف بستر توسعه و توانمندی اقتصادی را فراهم کند.

وی خطاب به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ما امیدواریم نمایندگان مجلس با لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل موافقت کنند،‌زیرا راه‌اندازی این منطقه می‌تواند بسترها و زمینه‌های خوبی را فراهم آورد تا رونق روزافزون اقتصادی و توسعه همه‌جانبه شکل بگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.