اویل پرایس بررسی کرد:

آیا فراز و فرود بهای نفت ادامه دارد؟

پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مطلبی به بررسی علل نوسان بهای نفت در ماه‌های آینده پرداخت.

آیا فرازوفرود بهای نفت ادامه دارد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مطلبی نوشت: نوسانات بهای نفت در 4 هفته گذشته موجب شد که بسیاری از تحلیلگران بازار نفت از احتمال سقوط بهای طلای سیاه تا مرز 40 دلار خبر بدهند. با این حال ثابت ماندن بهای این ماده ارزشمند در محدوده 45 دلار و ورود آن به کانال 50 دلاری باعث شد عقیده کارشناسان درباره بهای نفت تغییر کند.

قوت گرفتن ارائه طرح فریز نفتی در نشست آتی اوپک یکی از مهم‌ترین دلایل نوسان بهای نفت در هفته گذشته بود. گمانه‌زنی درباره اجرای طرح فریز نفتی در جلسه اوپک بهای هر بشکه نفت را تا کانال 50 دلار نزدیک کرد. این در حالی بود که افزایش حجم تولیدات نفتی در آمریکا و فعال شدن دکل‌های نفتی این کشور، مانع اوج بهای نفت شد. از سوی دیگر، رشد غیرقابل‌باور تولید نفت ایران برای جذب بازارهای جهانی پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی در ژانویه سال جاری از دیگر علل جاری شدن سیل نفت در جهان قلمداد می‌شود و از افزایش بهای نفت جلوگیری می‌کند.

کارشناسان حوزه انرژی معتقدند اگر اوپک در جلسه ماه سپتامبر، با اعمال فشار به اعضای خود طرح فریز نفتی را به اجرا بگذارد می‌توان در مدت‌زمان کوتاهی منتظر افزایش بهای نفت تا بیش از 53 دلار بود. آژانس بین‌المللی انرژی نیز با بررسی حجم تولید روزانه نفت در گزارش ماهانه خود از احتمال کاهش مازاد ذخایر نفتی در سه ماه آینده خبر داده است.

در انتهای این مطلب آمده است: گذشته از میزان تولید و عرضه نفت، عوامل دیگری همچون سیاست‌گذاری‌های جدید فدرال رزرو آمریکا و کاهش نرخ بهره می‌تواند به‌ شدت بر حجم تولیدات نفتی آمریکا تأثیر بگذارد. سقوط ارزش دلار در برابر پوند تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد و این روند درنهایت به بالا رفتن بهای طلای سیاه منجر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار