کرمان؛

جمع آوری سموم قاچاق

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: میزان 485 کیلوگرم سموم غیر مجاز، قاچاق و خارج از فهرست شناسایی و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا احمدی با اشاره به اینکه استفاده از سموم شیمیایی نقش به سزایی در امنیت غذایی جامعه و سلامت بهره‎برداران بخش کشاورزی دارد،افزود: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این منطقه نسبت به ایجاد تمهیداتی مانند ساماندهی فروشگاه‎های سموم اقدام کرده است.

وی متال، فولیان و دیکالم را از جمله سم‎های غیر مجاز کشف شده دانست و گفت: این بازدیدها در راستای ساماندهی فروشندگی‎های عرضه آفت‎کش نباتی صورت گرفته است.

احمدی افزود: افزایش هزینه‎ها و تکرار سمپاشی، طغیان آفات، آلودگی‎های زیست‎محیطی و تهدید سلامتی بهره‎برداران و مصرف‎کنندگان محصولات کشاورزی از جمله مضرات استفاده از سموم قاچاق و غیر مجاز هستند.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره‎های آموزشی ویژه کارشناسان و بهره‎برداران، به‎کارگیری کارشناسان فنی، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات، استفاده از حشرات مفید به منظور مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی در راستای کاهش مصرف سموم و تولید محصوت سالم با توجه به موقعیت کشاورزی منطقه به ویژه در تولید محصولات خارج از فصل از جمله فعالیت‎های انجام است.

احمدی گفت: به کشاورزان منطقه توصیه می‎شود با مشورت کارشناسان متخصص گیاه‎پزشک نسبت به استفاده از سموم مجاز، زمان و نحوه سمپاشی مناسب اقدام کرده و از خرید هرگونه سموم تقلبی، قاچاق و خارج از فهرست سموم مجاز کشور اکیداً خوداری کنند.

وی اظهار داشت: فروشگاه‎ها نیز باید سموم مجاز را مطابق فهرست سموم مجاز کشور با ثبت مشخصات خریدار در دفاتر مربوطه عرضه کنند، زیرا در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق مراحل قانونی با متخلفان برخورد می‎شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار