آغاز اجرای فاز تجاری ترابردپذیری شماره های موبایل

فاز تجاری ترابرد پذیری شماره های موبایل امروز 31 مرداد ماه طی یک مراسم رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ترابرد پذیری شماره‌های تلفن همراه (MNT) امروز در آستانه هفته دولت توسط وزارت ارتباطات افتتاح شد. با این امکان مشترکان تلفن همراه می‌توانند با یک شماره واحد از خدمات اپراتورهای مختلف استفاده کنند. این طرح امروز با حضور وزیر ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه پس از یک دوره آزمایشی رسما به بهره برداری رسید و عرضه تجاری طرح ترابدپذیری آغاز شد.

ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه سرویسی است که به مشترک اجازه می‌دهد بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، از خدمات اپراتور تلفن همراه دیگری استفاده کند.

عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم رونمایی رسمی از طرح ترابردپذیری گفت: امروز یکی از مهمترین طرح های ملی افتتاح میشود. این طرح ظرف سه سال گذشته در حال انجام و آماده سازی زیر ساخت های لازم بوده است.

وی ادامه داد: یکی از الزامات شبکه ملی اطلاعات آماده سازی زیرساخت های لازم در 5 بخش است.

1- تعامل مدیریت شبکه با دیگر شبکه ها
2- امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی با تضمین کیفیت
3- دسترسی پهن باند و ارتقاء اپراتور های همراه به نسل سوم و چهارم
4- تعرفه رقابتی
5- مرکز داده و میزبانی داخلی

عمیدیان ادامه داد: برای اینکه بتوانیم الزامات را رعایت کنیم باید زمینه افزایش رقابت را ایجاد کرده و برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باید بتوانیم این بسترها را فراهم کنیم.


اجرای فاز تجاری ترابردپذیری تلفن همراه


 عمیدیان در مورد اهداف طرح ترابرد پذیری افزود: از ابتدا هدف ما از طرح ترابرد پذیری "MNP"  تعدیل قیمت ها، استفاده بهینه مشترکین و اپراتور ها است. حق هر شهروندی است که از بهترین کیفیت ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه در آینده هر نفر با یک شماره در هر مکان و تحت هر شرایطی خدمات متنوع دریافت میکند گفت: این طرح هم برای رگولاتور ، هم اپراتور قدیم و جدید مزایایی دارد. اپراتور جدید میتوانید رقابت کند اپراتور قدیم نیز برای بازاریابی انگیزه پیدا میکنند و مشترکین هم از امکانات بسیار زیاد تحت شرایط آسان بهره مند میشوند.

 رئیس سازمان تنظیم مقررات دستاورد های جانبی این پروژه را بدین شرح اعلام کرد:

1- آمادگی درگاه ترابرد پذیری
2- آمادگی و تغییر  روش مسیر یابی اپراتور به ACQ
3- تمام بخش های اپراتور ها در گیر این پروژه بودند و این مشکلات با همفکری و بدست آورده تجربه حل شد.
4-پایگاه داده سنتی اپراتور ها اصلاح شد.
5- با دیگر پروژه ها سازگار شد.

 عمیدیان در زمینه اقدامات پیش زمینه این طرح گفت: سنگاپور، ترکیه و بحرین قبلا به این طرح دست پیدا کرده بودند و ایران هم در سال 2016 به این طرح رسید.

آغاز اجرای فاز تجاری ترابردپذیری تلفن همراه


وی ادامه داد: 40 روز پیش طرح آزمایشی اجرا شد و بدون هیچ گونه تبلیغ از 10944 درخواست؛ تعداد 3050 پورت درخواست موفق و 3944 درخواست رد شده داشتیم که در آینده نزدیک با رفع مشکلات به تمامی آنها پاسخ داده می شود.

در ادامه دکتر عمیدیان به بحث اپراتور های مجازی پرداخت و ضمن اشاره به اشباع بازار تلفن همراه کشور در زمینه شبکه و خدمات ،اهداف اعطای پروانه اپراتورهای مجازی را به شرح زیر بیان کرد:
1-  افزایش رقابت
2-  افزایش کیفیت
3-  پوشش نیاز های مشتریان خاص
4-  ترغیب به نوآوری
5-  ارایه خدمات ارزش افزده در بازار تلفن همراه کشور

 
عمیدیان از اعطای موافقت اصولی اپراتور مجازی  به 20 شرکت  خبرداد که بر این اساس یک شرکت به 19 شرکت قبلی اضافه شده است.

وی در پایان سخنان خود از وزیر محترم ارتباطات و همه دست اندر کاران در پروژه های شرکت ارتباطات زیر ساخت تشکر کرد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار