لاهوتی در صحن علنی مجلس؛

استیضاح وزیر آموزش و پرورش، مشکلات این وزارت را حل نخواهد کرد

عضو کمیسیون عمران گفت: مشکل در وزارت آموزش و پرورش، برکناری وزیر نیست، باید مسئله اقتصادی این وزارت را حل کنیم.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش، مشکلات این وزارت را حل نخواهد کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "مهرداد لاهوتی" عضو کمیسیون عمران در سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ظرفیت برداشت ما از میادین 28 درصد است. اگر یک درصد به آن اضافه کنیم، یعنی 8.5 میلیارد دلار تولید ما افزایش پیدا کرده است. اگر ما امروز سرمایه‌گذاری نکنیم، فردا نمی‌توانیم این کار را صورت دهیم.

وی ادامه داد: ما در قانون برنامه شش ساله برای رسیدن به رشد هشت درصد نیاز به 120 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داریم که 22.5 درصد آن، سرمایه‌گذاری خارجی است که باید دید راه رسیدن به آن چگونه است، چرا که خودمان سرمایه‌ای نداریم بنابراین نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به موضوع بیکاری افزود: اکنون 6 میلیون بیکار، 5 میلیون معتاد و 11 میلیون حاشیه نشین و 15 میلیون پرونده قضایی. سوال من این است که این موضوعات چگونه باید جمع بشود؟ ما راهی جز این نداریم که به رشد هشت درصدی مورد تأکید مقام معظم رهبری برسیم.

لاهوتی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: من از استیضاح کنندگان سوال دارم که فکر می‌کنید با  کنار گذاشتن فانی مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود؟ خب استیضاح کنید!

وی تأکید کرد: مشکل ما وزرا نیستند بلکه آموزش و پرورش ما مشکل اقتصادی دارد که باید حل شود.

عضو کمیسیون عمران در ادامه سخنرانی‌اش در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: من روز رأی اعتماد به شما انتقاد داشتم و گفتم مگر می‌شود یک مهندس عمران را بگذاریم در بخش کشاورزی کشور؟ همچنین به عملکرد شما نیز انتقاد دارم.

لاهوتی تصریح کرد: شما در فصل گرما در حالی که کشاورزان ما به زحمت عرق ریخته و به زحمت کار می‌کردند، گفتید که برنج را ارزان می‌کنیم! خداوند نبخشد کسی را که به کشاورزی کشور لطمه وارد کند، شما را باید وزیر راه می‌کردند نه وزیر جهاد کشاورزی.

وی در پایان با اشاره به سفر ابتکار به استان گیلان خاطرنشان کرد: خانم ابتکار، من بابت دغدغه‌های‌تان پیرامون محیط زیست از شما تشکر می‌کنم اما همچنان مشکل عمده گیلان را از جمله مسئله زباله‌ها و شیرابه‌ها را حل نکرده‌اید؛ به همین جهت توصیه می‌کنم به گیلان سفر نکنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
وجدان ندارید اگه نذارید این وزیر عزل شود.
آخرین اخبار