کرمان؛

3 مسجد کرمان در جمع نمونه های کشوری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از معرفی 3 مسجد نمونه کرمان در همایش ملی تجلیل از مساجد کشور خبر داد.

3 مسجد کرمان در جمع نمونه های کشوریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام مهدی عرب‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه مسجد مهمترین کانون اجتماعی بعد از خانواده است، گفت: از ۶ مسجد فعال و نمونه کرمان در سطح استانی تقدیر می‌شود و از این تعداد نیز ۳ مسجد در سطح کشوری مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد خاطر نشان کرد:پیشنهاد نامگذاری یک روز به نام مسجد توسط جمهوری اسلامی ایران ارائه و از سوی سازمان کنفرانس اسلامی نامگذاری شده است.

عربپور با اشاره به اینکه بعد از کانون خانواده اولین نهاد اجتماعی در نظام اسلامی مساجد هستند، تصریح کرد: مسجد در همه بخش‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و دفاعی می‌تواند موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مهمترین مرکز پیشبرد اهداف اسلامی و نشر عقاید دینی مسجد است، یادآورشد: از فرصت نامگذاری روز مسجد باید برای فعال‌سازی مساجد در استان استفاده کرد و در حقیقت یک بازنگری در امور مساجد در راستای بهره‌گیری از این خانه امن الهی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید از مساجد به عنوان پایگاه‌های اجتماعی جهان اسلام بهره‌های بیشتر گرفت همچنان که از صدر اسلام مساجد راهگشای بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی بودند.

عرب‌پور افزود: در مساجد کرمان علاوه بر حضور هیئت امنا و امام جماعت تشکل‌های مختلف فرهنگی مذهبی از جمله پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی فعال هستند و در بخش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برنامه دارند.

وی با اشاره به اینکه مساجد کرمان سال به سال در حال افزایش هستند، گفت: فعال کردن مساجد جوانان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات دشمن مصونیت می‌بخشدد.

عربپوربا اشاره به اینکه در هفته مساجد از هیئت امنای 6 مسجد در سطح استانی تجلیل می‌شود، اظهار داشت: از این تعداد 3 مسجد به مرکز کشور معرفی می‌شوند تا در مراسمی در تهران به شکل کشوری تجلیل شوند که این تجلیل در بخش‌های خادم نمونه مسجد، امام جماعت نمونه و هیئت امنای نمونه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: مسجد ، نمونه ، کشور ، فعال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار