اهواز؛

افتتاح پروژه های عمرانی به مناسبت هفته دولت درماهشهر

فرماندار ماهشهرگفت : به مناسبت هفته دولت ا افتتاح19 پروژه عمرانی دراین شهرستان داریم.

افتتاح پروژه های عمرانی به مناسبت هفته دولت درماهشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،منصور قمر در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان کرد: دولت یازدهم هیچ اعتقادی به غوغاسالاری ندارد، هرگز وارد حاشیه‌ها نشده و با خودداری از موضع‌گیری‌های بیهوده از خدمت‌رسانی به مردم غافل نشده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز همچون پدری مهربان در کنار همه دولت‌ها بوده و با نگاه پدرانه خود همواره از دولت حمایت خواهند کرد.

نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: در بحث برجام نیز از همان ابتدای کار مقام معظم رهبری با نگاه عالمانه، پدرانه و اثربخش و با هشدارها و توصیه‌های خود در کنار دولت بودند.

قمر به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: علمای گرانقدر و مردم طرح تحول سلامت را برگ زرین و بهترین خدمت دولت یازدهم می‌دانند. طرحی که باعث شده مردم در حوزه درمان از دادن هزینه‌های هنگفت معاف شوند

وی توجه به بخش تولید را از دیگر خصیصه‌های دولت یازدهم دانست و گفت: شاید اکنون آثار این توجهات ملموس نباشد، اما اقدامات بسیار قابل توجهی در این رابطه صورت گرفته، 3 هزار بنگاه اقتصادی متوسط شناسایی و احیا شده‌اند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر به شعار سال نیز اشاره کرد و افزود: نگاه مقام معظم رهبری نگاه عملیاتی بوده، زیرا در ستاد اقتصاد مقاومتی لفظ فرمانده را به کار برده‌اند و این مسأله نشان‌دهنده عملیاتی بودن این بحث است.

قمر گفت: در شهرستان بندر ماهشهر نیز به تأسی از همین نگاه و با همدلی ائمه جمعه، نماینده وقت و نماینده کنونی حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.


وی بیان کرد: البته اعتقاد دارم هنوز از ظرفیت‌های موجود به طور کامل استفاده و بهره‌گیری نشده است، باید به دغدغه‌های مردم توجه بیشتری شود و ظرفیت‌های موجود را برای رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت شهرستان به‌کارگیری کنیم.

نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر در ادامه کمک‌های صنایع پتروشیمی به توسعه و پیشرفت منطقه اشاره کرد و گفت: پیش از حضور اینجانب در ماهشهر، کمک صنایع به شهرستان 2.5 میلیارد تومان در سال بود، اما اکنون این مبلغ افزایش قابل توجهی پیدا کرده و به مبلغ 17 میلیارد تومان رسیده و هر سال نیز 25 درصد افزایش خواهد یافت.

قمر یادآور شد: روند دریافت این کمک‌ها نیز تغییر یافته و از پرداخت پول نقد به تعریف و اجرای پروژه تبدیل شده و به همین شکل پروژه‌های بسیار مهمی همچون ایستگاه سراسری راه‌آهن، استخر عمومی، توسعه بیمارستان راه زینب بندر امام، تقویت نیروهای نظامی و انتظامی اجرا شده است.

وی همچنین با انتقاد از رها شدن و بلاتکلیفی اراضی متعلق به صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: صنایع پتروشیمی باید هرچه سریع‌تر این زمین‌ها را تعیین تکلیف کند، چنانچه توانایی تعریف و اجرای پروژه در این اراضی را ندارد آنها را به مدیریت شهری واگذار کند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر از عدم توجه به جمع‌آوری کریدور لوله‌های نفتی بین ناحیه صنعتی و ماهشهر قدیم نیز انتقاد کرد و گفت: اگر اقدامی در این رابطه صورت نگیرد از طریق قضایی وارد عمل خواهیم شد و با متولیان این مسأله برخورد خواهیم کرد.


قمر افزود: این پروژه‌ها عمرانی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال احداث شده که هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی گفت: در هفته دولت پاسخگویی مسؤولان به مردم باید افزایش پیدا کند و مدیران دستگاه‌های مختلف دیدارها و ملاقات عمومی‌های خود را باید افزایش دهند و ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.