سمنان;

تمبر یوزپلنگ آسیایی رونمایی می‌شود

این تمبر همزمان با برگزاری جشن یوزپلنگ ایرانی ، همزمان با روز ملی یوز در شاهرود رو نمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، رئیس پارک ملی توران گفت : تمبر یوزپلنگ آسیایی به همت اداره پست شهرستان شاهرود و با حضور تعدادی از مسئولان استانی و کشوری در خارتوران رونمایی می‌شود.
علی‌اکبر قربانلو با اشاره به برنامه این پارک ملی برای برگزاری جشنوره یوزپلنگ آسیایی خبر داد و افزود: در این جشنواره مسئولان مختلفی از استان سمنان، شهرستان شاهرود و همچنین مسئول برگزاری پروژه یوزپلنگ ایرانی حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اهمیت گونه در خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی تصریح کرد: این گونه نادر در حال حاضر تنها در چند زیست‌گاه محدود و از جمله دو زیستگاه توران و پارک ملی کویر در استان سمنان زیست می‌کند.
قربانلو با بیان اینکه یوزپلنگ آسیایی در گذشته در سطح وسیعی از آسیا زیست داشته افزود: امروزه به واسطه محدود شدن زیستگاه این گربه‌سان به ایران بیشتر به یوزپلنگ ایرانی اشتهار دارد.
 رئیس پارک ملی توران از زیست‌کره توران به عنوان بزرگترین و مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران نام برد و افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌ها و برنامه‌های خوبی برای حفاظت از این گونه نادر و زیبا در کشور اجرایی شده است که خوشبختانه در افزایش احتمالی جمعیت آن تاثیر داشته است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار