موازی کاری برخی سازمان ها با نظام پزشکی نیاز به اصلاح دارد

برخی از جزییات قانون تشکیل نظام پزشکی از جمله موازی کاری سازمان هایی مثل پزشکی قانونی با آن میتز به اصلاح و بازنگری دارد

باقر جعفری رییس نظام پزشکی طبس در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییر قانون تشکیل این سازمان بیان داشت : نواقص در گذشته بسیار بود اما اکنون وضعیت بهتر شده ولی برخی از قوانین موجود باید بازنگری و اصلاح شود .

وی بازگشت اختیار تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی را از جمله قوانینی دانست که باید اجرایی شود و افزود :لازم است اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی مانند گذشته به این سازمان داده شود و برخی از تداخلات از جمله موازی کاری ها نیز از بین برود.

وی سازمان پزشکی قانونی را یکی از نهادهایی عنوان کرد که موازی کاری با نظام پزشکی دارند و گفت : بسیاری از پرونده ها برای بررسی به این سازمان فرستاده می شود و این در حالی است که برای بررسی بیشتر به نظام پزشکی ارجاع می شوند و نظرات کارشناسی و نظارت مختلف سبب بدبینی مردم نسبت به عملکرد نظام پزشکی می شود که این امر اثرات منفی در پی دارد.

جعفری تصریح کرد : منافع بیمار و پزشک در یک راستا بوده و تضادی با هم ندارد بنابراین بهتر است با اصلاح برخی از جزئیات در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر به بیماران و پزشکان تلاش شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار