اهواز؛

آموزش اصول خطابت در مؤسسه عقیله بنی‌هاشم اهواز

مدیر مؤسسه قرآنی عقیله بنی‌هاشم اهواز از برگزاری دوره‌های متنوع قرآنی و دوره تربیت خطابت ویژه بانوان در این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فخریه سیلاویان با اشاره به اینکه این دوره‌ها با رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها ویژه بانوان ابتدایی، متوسطه اول و دوم و بزرگسالان دایر است. در این مؤسسه مهدقرآنی نیز در حال فعالیت است که پسر و دختر ۳ تا ۵ سال در این مهدقرآنی فعالیت می‌کنند.

وی از برگزاری دوره آموزش روش تدریس ویژه بانوانی که دوره تجوید سطح ۱ را گذرانده‌اند، خبر داد و اظهار داشت: این دوره با هدف تأمین نیروی انسانی مؤسسه برگزار شده است. در حال حاضر ۱۲۰ قرآن‌آموز در این دوره‌ها مشغول به فراگیری علوم قرآنی هستند.

سیلاویان بیان کرد: دوره حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم نیز ویژه دختران مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول نیز در حال برگزاری است. علاوه بر فعالیت‌های مؤسسه قرآنی، هیئت فرهنگی، مذهبی این مؤسسه نیز با برگزاری دوره تربیت خطیب ویژه بانوان با رویکرد تربیت بانوان مداح فعالیت می‌کند.

مدیر مؤسسه قرآنی عقیله بنی‌هاشم با اشاره به اینکه در این دوره همزمان با آموزش اصول خطابت دوره‌های قرآنی، فقه اسلام و تاریخ اسلام و آداب و اخلاق منبر به بانوان آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این دوره، ترجمه خطبه حضرت زهرا(س) و قرائت متقل نیز به بانوان آموزش داه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر در این دوره فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: ۴ جلسه در هفته به آموزش بانوان در این دوره اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.