کار طراحي و پياده سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) در شرکت برق منطقه اي خوزستان‏ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: اين سيستم  بر مبناي استاندارد ايزو 27 هزار مي باشد که ابزاري فراهم مي آورد تا با شناسايي و ارزيابي داشته هاي فناوري اطلاعات، خطرات و تهديدات نسبت به آنها را به حداقل برسانيم.

محمود دشت بزرگ  با توجه به اهميت طراحي  سيستم  مديريت امنيت اطلاعات (ISMS)     و لزوم  تدوين رويه‌هاي مرتبط با حفاظت از اطلاعات افزود :  کار طراحي اين سيستم  در شرکت برق منطقه اي خوزستان در 12 گام برنامه‌ريزي شده است که در اين گام ها ابتدا به تدوين ساختار و سياست هاي کلي، شناسايي و ارزش‌گذاري دارايي هاي فناوري اطلاعات  پرداخته ، سپس با آزمون هاي لازم کمبودها و خطرات شناسايي شده و تاثيرات آنها ارزيابي خواهند شد.

 وي گفت در نهايت پس از  تدوين سند خط‌ مشي امنيت اطلاعات شرکت، طرح هاي پيشگيرانه و مشخصات فني جهت پياده سازي اين سيستم تهيه و اجرا خواهد شد.

مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان افزود : استفاده از استاندارد سيسستم امنيت اطلاعات نه تنها داده ها و اطلاعات رايانه اي ، بلكه كليه افراد و دانش سازمان را در بر مي گيرد و ما بايد مجموعه‌اي از اقدامات پيشگيرانه و تدافعي را به صورت مداوم در چرخه بهبود مديريت امنيت انجام دهيم.

وي تصريح کرد: برقراري بستري براي اطمينان از دسترس پذيري افراد مجاز، حفظ محرمانه ماندن  اطلاعات ، حفظ دقت و صحت اطلاعات و ممانعت از اختلال در آن توسط عوامل غير مجاز از مهمترين دستاوردهاي پياده سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات مي باشد.




انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.