کاشانی در جلسه شورای شهر تهران؛

کمیته امداد شهرداری را تحت پوشش بگیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حاضریم شهرداری تهران را به کمیته امداد بدهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر، اظهار داشت: جمعیت ایران یک درصد کل دنیا و بر اساس برخی مطالعات منابع ایران برابر 7 الی 8 درصد منابع کل دنیاست و به این ترتیب می‌توانیم جمعیت را به دو برابر افزایش داده و منابع رفاهی را برای مردم فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه اگر حقوق فردی کمتر از یک میلیون 800 هزار تومان زیر خط فقر است، افزود: مطمئناً منابع کشور در جایی هدر می‌رود. به همین دلیل باید نسبت به این موضوع رسیدگی های انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از رئیس کمیته امداد انتظار دارم تا در قالب برنامه پنج ساله نسبت به توانمند سازی مددجویان اقدام کنند و هر ساله 200 الی 300 هزار نفر از مددجویان تحت کمیته را کاهش دهند تا آنها به خودکفایی برسند و همچنین خواستار آن هستیم تا آمار نیازمندان در بهزیستی و کمیته امداد نیز به حداقل برسد.

کاشانی با بیان اینکه ما باید کمک کنیم که هیچ فردی در کشور نیازمند نباشد، تصریح کرد: اگر قصد داریدکمیته امداد را به شهرداری بدهید ما حاضریم به جای آن شهرداری را به شما واگذار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران امروزه تحت فشار قرار دارد و 20 هزار میلیارد بدهی دارد، گفت: اگر ما عوارض گرفته شده حوزه تهران را به کل کشور بدهیم با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم چرا که برای احداث یک خط مترو باید 70 الی 100 میلیارد تومان پول هزینه کنیم در حالی که از سوی دولت و نمایندگان هیچ گونه کمکی به مدیریت شهری نمی‌شود. 

کاشانی با تاکید بر اینکه اگر کمیته امداد با شهرداری تهران همکاری داشته باشد می‌توانیم برخی از مشکلات را رفع و قیمت املاک را چندین برابر کنیم، گفت: باید تلاش کنیم که 6 میلیون نفر را که تحت پوشش کمیته امداد هستند به رقم صفر برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار