قزوین؛

سه قوه با وحدت و همدلی تحت هدایت های رهبری حرکت می کنند

معاون اول رئیس جمهورگفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه با وحدت و همدلی برای پیشرفت کشور تحت هدایت های رهبری تلاش و حرکت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اسحاق جهانگیری درنشست با جمعی از نخبگان استان که درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، با تاکید برانسجام و وحدت داخلی گفت: درسال های گذشته وحدت و انسجام از هم گسیخته شده بود و سران سه قوه علیه یکدیگر افشاگری می کردند.

وی افزود: روزهایی که پشت سر گذاشته شد، قطعا روزهای خوبی برای نظام نبود، اما خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیرو امید نیروهای انقلاب و سرای سه قوه بنای همدلی را با یکدیگر نهادند.

جهانگیری افزود: یکی از سیاست هایی که در دستور دولت قرار گرفت این بود که این نظام به دلایلی از جمله شرایط حاد منطقه ای، باید به سمت انسجام و وحدت تحت لوای رهبر معظم انقلاب حرکت کند و امروز بحمدالله در بهترین شرایط هماهنگی سه قوه هستیم.

وی عنوان کرد: با ارزیابی دولت یازدهم می توان به خوبی این مسئله را حس کرد که در حال حاضر دولت چه به دنبال چه اهدافی بوده و چگونه آن را ترسیم کرده است.

جهانگیری با اشاره به فضای نامساعد کشور درآغاز دولت یازدهم گفت: با آغاز کار دولت تصمیم گرفته شد، فضای بین المللی کشور به سمت تعادل و تعامل با دنیا پیش برود.

وی با اشاره به اینکه در وهله نخست تصمیم گرفته شد تا فضای ایران هراسی و اسلام هراسی در دنیا از بین برود، گفت: دراین شرایط همه قدرت های اقتصادی تلاش می کردند تا ایران را زمین گیر کنند. 

جهانگیری با اشاره به تصمیم قدرت های ظالم استکبار در مقابل نادیده گرفتن حق هسته ای ملت ایران، افزود: در یک مذاکرات فشرده نابرابر در طفی که ملت ایران و در طرف دیگر همه قدرت های بزرگ دنیا بودند، موفق شدیم در یک مذاکرات نفسگیر، به دستاوردهای خوبی برسیم.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در تاریخ شورای امنیت سابقه ندارد کشوری که در فصل هفتم شورای امنیت تحریم شده و این کشور جان سالم به در برده باشد.

وی اضافه کرد: ایران تنها کشوری است که تحت فصل هفتم تحریم شد، شش قطعنامه در شورای امنیت علیه اش تصویب شد و توسط خود شورای امنیت مجبور شد قطعنامه ای وضع و قطعنامه های دیگر را لغو کند.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.