آبادان؛

عزم جدی فرمانداران ساحلی خوزستان برای توسعه صادرات

توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی در خوزستان عزم فرماندران ساحلی را می طلبد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه منطقه ای بررسی مشکلات صادرات در شهرهای مرزی و بندری استان خوزستان در فرمانداری آبادان گفت: به طور قطع جمع شدن فرمانداران شهرهای ساحلی خوزستان (آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و هندیجان) در یک مکان و بررسی مشکلات، افق خوب و روشنی را پیش روی توسعه صادرات قرا می دهد.

عزیزاله شهبازی با اشاره به نقش کلیدی شهرهای ساحلی و مرزی استان خوزستان که می توانند الگوی مناسبی برای توسعه و پیشرفت استان خوزستان در حوزه صادرات غیرنفتی باشند، افزود: امروز نمایندگان دولت در شهرهای خرمشهر، ماهشهر، شادگان، هندیجان و آبادان با همراهی مسئولان گمرک، بنادر، بانکها و دریابانی در نشستی مشترک بر عزم جدی خود در جهت کمک به تسهیل امور صادراتی و وارداتی از بنادر خوزستان تاکید کردند.

وی با اشاره به اهمیت این جلسه و نتایج حاصله از آن برای استاندار خوزستان گفت: در این جلسه مقرر شد تا اتاقهای بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر با همکاری فرمانداران شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و هندیجان نسبت به جمع بندی، احصاء و اولویت بندی مشکلات تجار و صادرکنندگان اقدام کنند ضمن آنکه اتاقهای بازرگانی یاد شده می توانند انتظارات خود از فرمانداران، استاندار و آنچه را که قابلیت پیگیری و گره گشایی از سوی استاندار در سطح ملی را دارد نیز به ما اعلام کنند.

شهبازی بر ضرورت جمع بندی مطالب از سوی فرمانداران و گذاشتن آنها در اختیار فرماندار آبادان برای طرح در شورای گفتگو و شورای توسعه صادرات غیر نفتی خوزستان تاکید کرد.

فرماندار آبادان گفت: فرمانداران باید همچون گذشته موضوع انتقال امور کارگزاران و فعالان صنایع از تهران به استان را پیگیری کنند و اتاقهای بازرگانی نیز در معرفی این شرکتها به فرمانداران کمک کنند، نتیجه پیگیریها و جلسات برای ارائه به استاندار تحویل فرمانداری آبادان شود.

شهبازی افزود: از ناظر گمرکات استان خوزستان خواسته شد تا در توصیه نامه ای به گمرکات زیر مجموعه خود توصیه های لازم مبنی صدور اظهار نامه ها و گواهی های مبداء با هدف انتفاعات استان خوزستان در سطح گمرکات استان انجام شود.

وی خطاب به رئیس بانک توسعه صادرات استان خوزستان از افزوده شدن چهار برابری اختیارات راه اندازی شعب شهرستانی بر اساس سخنان مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور گفت: انتظار می رود تا پیگیریهای لازم برای راه اندازی شعب این بانک در منطقه آزاد اروند و ماهشهر انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.