مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک از سال 1387 ،این استان به عنوان پیشگام تولید این محصول در کشورشناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید روحانی نژاد افزود: تولید مرغ بدون مصر ف آنتی بیوتیک در خراسان رضوی هم از سال 1387 آغاز شده که با گذشت 5 سال هم اکنون ظرفیت این استان به عنوان پیشگام تولید این محصول در کشور به مرز هزار تن در ماه رسیده است.

وی گفت: ظرفیت کل مرغ گوشتی استان در سال، 80میلیون قطعه برآورد می شود که حدود یک دهم آن در قالب تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک قرار دارد و بیشتر تولید این محصول در شهرستان های مشهد، قوچان، چناران، درگز، سرخس، نیشابور، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، تایباد و فریمان متمرکز شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: هم اکنون سه شرکت در زمینه توزیع مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک به خارج از استان فعال است و شرکت های متقاضی دریافت برند، در حال افزایش و در حال بررسی شرایط دریافت پروانه تولید هستند.

روحانی نژادهمچنین از افزایش 13 برابری تولید روزانه تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک در خراسان رضوی خبرداد و گفت: هم اکنون امکان تولید روزانه 40 تن تخم مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در این استان وجود دارد، در حالی که درسال 1392تولید این محصول به میزان سه تن در روز بود.

خراسان رضوی از قطبهای تولید مرغ و تخم مرغ کشور است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.