حقوق های نجومی دوباره به اینستاگرام عمو عزت بازگشت + اینستاپست

رئیس سابق رسانه ملی بار دیگر در صفحه اینستاگرام خود از موضوع فیش های نجومی سخن به میان آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود بار دیگر موضوع حقوق های نجومی را به بهانه مطرح شدن در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بازگو کرده و گفته است که متأسفانه دستگاه‌های نظارتی به طور دقیق توسط مسئولان مافوق خود توجیه نمی‌شوند. به قول فوتبالی‌ها «coach» نمی‌شوند!

وی در پست خود نوشت: " غفلت عمومی!

دیروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع «فیش‌های نجومی» از طرف دکتر کچوئیان مطرح شد و درباره‌ی آن گفتگوهایی صورت گرفت.

آقای دکتر نوبخت در پاسخ به ایشان گفتند که به هیچ وجه رئیس سابق صندوق توسعه ملی را به عنوان ذخیره نظام معرفی نکرده‌اند و این شایعه از بی‌تقوائی رسانه‌ها بوده است. ضمناً از قول مسئولان بازرسی کل کشور مطرح شد که در حال حاضر هیچ تخلف قانونی وجود ندارد که لازم به احضار کسی باشد.

آقای رئیس جمهور هم گزارشی از اقدامات دولت در این زمینه به جلسه ارائه کردند.

ایشان «غفلت عمومی» دستگاه نظارتی را عامل مهم بروز پدیده‌ی زشت «فیش‌های نجومی» دانستند که به صورت تدریجی و در طول سالهای گذشته انجام شده است. با ایشان موافقم.

تصور کلی من این است که هنور پرداخت‌های نجومی قطع نشده و خوب است آخرین بررسی بر روی دریافتی‌های صندوق‌های وابسته به دستگاههای دولتی؛ حقوق‌های ارزی؛ عضویت مکرر در هیئت مدیره‌های شرکت‌های اقتصادی و... به آگاهی مردم برسد.
.
***پی نوشت***
.
متأسفانه دستگاه‌های نظارتی به طور دقیق توسط مسئولان مافوق خود توجیه نمی‌شوند. به قول فوتبالی‌ها «coach» نمی‌شوند! به همین دلیل حجم زیادی از بررسی‌ها و بازرسی‌ها، مربوط به تخلفاتی می‌شود که عمدتاً جنبه‌ی حقوقی و جابجائی اعتبارات در ردیف‌های بودجه داشته و به هیچ وجه به سوء استفاده شخصی مدیران مربوط نمی‌شود.

معمولاً افکار عمومی هم نمی‌تواند تفکیک درستی در این زمینه داشته باشد و نتیجه آن سلب اعتماد عمومی از مدیریت کشور است.

جریان‌های سیاسی و رسانه‌های متعلق به آنان، معمولاً در این زمینه‌ها بی‌طرف عمل نمی‌‌کنند و بسیاری از مدیران شایسته و خدمتگزار به دلیل داشتن چنین پرونده‌هایی، در پیچ و خم راهروهای دستگاههای نظارتی سرگردان‌اند که نتیجه آن، از بین رفتن روحیه شجاعت و ریسک‌پذیری در مدیریت کشور است.

بدون تردید شبکه‌های فاسد مالی و سیاسی نقش مهمی در جابجایی این اهداف دارند. کار خود را خوب بلدند.

امروز اعمال مدیریت انقلابی و جهادی در کشور شبیه حرکت در میدان مین است. باید چاره‌جویی کرد".



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار