ریاست اجرایی افغانستان در گفتگوی تلفنی با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر به تطبیق مفاد توافق‎نامه سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی تاکید کرد.

به ثبات سیاسی در افغانستان متعهد هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، ریاست اجرایی افغانستان در گفتگوی تلفنی با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکبار دیگر به تطبیق مفاد توافق نامه سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی تاکید کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشرخبرنامه ای گفته است که عبدالله بعد از ظهر روز چهارشنبه (۳ اسد)با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی صحبت کرد.
 
عبدالله در این گفتگوی تلفنی در قدم نخست مراتب تسلیت خویش را به خاطر زلزله اخیر در ایتالیا ابرازداشت و از کمک‌های اتحادیه اروپا و تلاش‌های خانم موگرینی برای کمک به افغانستان قدردانی نمود.
 
در این گفتگو آخرین اوضاع سیاسی افغانستان و تحولات چند روز اخیر مورد بحث و تبادل نظرقرارگرفت.
 
ریاست اجرایی افغانستان گفت: به ثبات سیاسی به مثابه پایه اساسی پیش‌رفت و ترقی برای افغانستان متعهد هستیم و اساس ثبات سیاسی در کشور را تطبیق کامل توافق‎نامه سیاسی و تعهد هردوطرف به مفاد این توافقنامه تشکیل می‌دهد.
 
موگرینی نیز در صحبت‌های خویش به اهمیت ثبات سیاسی در افغانستان و کارمشترک در حکومت وحدت ملی تاکید نمود و استقرار و ثبات در این کشور را پیش‌شرط ادامه کمک‌های بین المللی برای افغانستان خواند.

در این صحبت هردوطرف بر مذاکره و گفتگو و عملی‌ساختن اصلاحات برای برون رفت از بن‌بست کنونی تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.