گیلان؛

برطرف شدن چالش پسماند نیازمند همکاری و مشارکت بخش خصوصی و مردم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تلاش‌های انجام شده برای مدیریت و ساماندهی پسماند در گیلان را ارزشمند عنوان کرد و گفت : حل چالش پسماند کشور علاوه بر حمایت دولت، نیازمند همکاری و مشارکت بخش خصوصی و مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس سازمان حفاظت محیط زیست ظهر امروز در نشستی با استاندار و معاونان وی ضمن تأکید بر لزوم اقتصادی شدن بازیافت و تفکیک زباله، گفت : باتوجه به چالش کشور در حوزه پسماند به ویژه در استان‌های شمالی، ضروری است تسهیلات و حمایت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران این حوزه در نظر گرفته شود.

معصومه ابتکار تاکید کرد : باید تلاش کنیم تا جمع آوری پسماند برای بخش خصوصی اقتصادی شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزیر اقتصاد برای کمک به ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه پسماند افزود : حل چالش پسماند کشور، در کنار برنامه‌ریزی تخصصی کوتاه، میان و بلند مدت و حمایت دولت، نیازمند همکاری و مشارکت بخش خصوصی و مردم است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حل مشکل پسماند استان های شمالی برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اولویت قرار دارد خاطر نشان کرد : آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه به ویژه در مورد تفکیک زباله از مبداء و کاهش تولید زباله باید از جمله اولویت‌های برنامه‌ای در این حوزه باشد.

دکتر ابتکار تأکید کرد : ضروری است برای ساماندهی و مدیریت زباله‌های دپو شده در مراکز دفن زباله تعطیل شده استان و بی خطرسازی کامل زباله‌های بیمارستانی و عفونی و ویژه نیز اقدام و برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت پذیرد.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.