گیلان؛

فعالیت ۴۰ طرح سالم‌سازی با ۸۰ شناگاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان

۴۰ طرح سالم‌سازی با ۸۰ شناگاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه ۴۰ طرح سالم‌سازی با ۸۰ شنا گاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان فعال است گفت: ۱۴ نفر تاکنون غرق شده‌اند.

یونس رنجکش امروز بابیان اینکه تعداد ۱۸ دستگاه جت اسکی و ۱۰ فروند قایق بادی به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در ۹ شهرستان توزیع شد اظهار داشت: اعتبار خرید این تعداد جت اسکی و قایق موتوری از محل اعتبارات سال ۹۳ وزارت کشور بوده که در سال ۹۴ تأمین و خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه دریا فرصتی برای تعریف نشاط اجتماعی، امنیت و رضایتمندی مردم است تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت در زمینه ایجاد فضای امن در راستای تولید نشاط اجتماعی و بهره‌مندی درست از ظرفیت‌های ساحلی در حوزه توسعه گردشگری داخلی، اقدامات خوبی از سال ۹۳ در ایجاد طرح‌های سالم‌سازی و تجهیز آن‌ها به امکانات امداد و نجات آغاز شده که این امر، امسال نیز با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه تجهیز سواحل گیلان به جت اسکی و قایق موتوری در انجام عملیات امداد و نجات مؤثر است گفت: هریک از ۹ شهرستان ساحلی گیلان به دو دستگاه جت اسکی و یک فروند قایق موتوری تجهیز شد.

وی بابیان اینکه گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی اظهار داشت: در سال جاری ۴۰ طرح سالم‌سازی با ۸۰ شنا گاه در ۶۵ روستای ساحلی گیلان فعال است که در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۸ طرح و ۳۶ شنا گاه در سواحل گیلان وجود داشت.

رنجکش برای نخستین بار تعداد ۶۵ دهیاری نوار ساحلی مدیریت محدوده جغرافیایی خود را بر عهده دارند خاطرنشان کرد: ۷۰۰ ناجی غریق در بیش از ۳۳۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان مشغول به فعالیت هستند و افزون بر دو هزار نفر از عوامل امداد و نجات، گروه‌های فرهنگی، انتظامی، هلال‌احمر و … در طرح‌های سالم‌سازی و ساماندهی آن مشارکت دارند.

وی بابیان اینکه تعداد ۱۴ نفر جان خود را در مناطقی خارج از طرح‌های سالم‌سازی گیلان ازدست‌داده‌اند گفت: تعداد غریق در سال ۱۳۹۲، ۵۵ نفر، در سال ۱۳۹۳، ۵۳ نفر و در سال ۱۳۹۴، ۳۴ نفر بودند که این تعداد در سال جاری به ۱۴ نفر رسیده که بیش از ۵۰۰ نفر نیز توسط عوامل امداد و نجات مستقر در سواحل گیلان، از مرگ نجات یافته‌اند.

رنجکش با اشاره به افزایش استقبال مسافران و گردشگران از طرح‌های ساحلی گفت: تکمیل زیرساخت‌های توسعه گردشگری ساحلی و ایجاد جاذبه‌های مناسب در بخش سواحل، در ماندگاری و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نقش مؤثری دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه نگاه به سواحل گیلان از نگاه محلی به ملی تبدیل شده است افزود: در گیلان نیز با توجه به سیاست‌های دولت و پیگیری‌های استانداری، تلاش می‌شود تا استفاده مناسب از فرصت‌ها و ظرفیت‌های سواحل استان به‌منظور توسعه بخش گردشگری انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.